Bez pojištění nejezděte

19.07.2015 - 13:15  

Během prázdnin a dovolených si nepřipustíme, že by se mohlo „něco“ stát. Ale ono se mnohdy stane. Při letní dovolené v zahraničí bohužel dochází k situacím, kdy si nevíme rady a potřebujeme pomoc. 

Mezi nejčastější problémy patří onemocnění a úrazy, ale i způsobení škody třetí osobě, zrušení letu nebo zpoždění dodání zavazadel. Kvalitní cestovní pojištění poskytuje komplexní ochranu. Jak nejlépe postupovat, když se v zahraničí něco přihodí?

 

Stalo se to letos i nám. Přítelkyně si hned druhý den po příjezdu na Korfu zlomila nohu, a tak jsme řešily všechno možné. Lékaře (v Řecku jsou výborní odborníci), sanitku, ošetření v nemocnici včetně anestezie, nechodící sádru – brzo zjistíte, že i jeden jediný schod, kapky vody na mramoru nebo na dlaždičkách a mnoho dalších jinak běžných věcí jsou velký problém, vozík na přepravu po letišti. Řecké berle moje milá přítelkyně stále používá. Naštěstí jsme měly pojištění uzavřené s AXA Assistance, a ta nám hodně pomohla.

Vždy se obraťte na asistenční službu

Prvním krokem by měl být vždy kontakt s asistenční službou pojišťovny - pomoc může zahrnovat sdělení potřebných informací, zajištění určité služby, zprostředkování komunikace. Při ošetření v zahraničí by asistence měla zcela převzít koordinaci a komunikaci se zdravotnickým zařízením pro poskytnutí té nejlepší péče a zároveň vyřešit úhradu nákladů za ošetření. (To samé platí, i když klient způsobí škodu třetí osobě nebo při problémech s leteckou společností.)

Společnost AXA Assistance poskytuje klientům nonstop asistenční služby a díky široké síti poboček je schopna zajistit rychlou pomoc kdekoliv na světě.

„Snažíme se kvalitně koordinovat všechny procesy a rychle řešit s nemocnicemi úhradu nákladů. To pro klienty znamená úlevu, protože je pro ně mnohdy komplikované komunikovat v cizím jazyce. Servis ale samozřejmě poskytujeme i u všech dalších typů škod, které jsou zahrnuty v našem cestovním pojištění,“ vysvětluje podstatu asistenční služby AXA Assistance Jaroslav Holý.

Dokumentujte a uplatňujte co nejdřív

Vzniklou škodu je třeba ihned co nejpřesněji zadokumentovat. U lékařského ošetření si vyžádejte čitelnou lékařskou zprávu z ošetření či hospitalizace a účty za léky. V případě vzniku odpovědnosti za škodu zajistěte svědky, fotografie a vyplňte příslušné formuláře včetně podpisu zúčastněných.

Současná legislativa umožňuje nahlásit pojišťovně škodu vzniklou v zahraničí zpětně až v řádu několika let. Pokud nebudete kontaktovat asistenční službu již v zahraničí, doporučujeme nečekat a událost řešit s pojišťovnou ihned po návratu.

Informujte se

Budete-li mít přehled o tom, co vše vaše pojištění pokrývá, mnohem lépe se přizpůsobíte vzniklé situaci v zahraničí. Zároveň se vyhnete nepříjemnostem a případným sporům. Před cestou je rozumné si zjistit i například aktuální bezpečnostní situaci v cílové destinaci. Užitečné informace naleznete na portálu Ministerstva zahraničních věcí ČR či na stránkách zaměřujících se na cestování.