Přístavba školy v Kostelci se zdrží. Budou se mít děti kde učit?

Černokostelecko dlouhodobě řeší nedostatek míst pro školní děti. Významnou pomocí měly být kontejnerové třídy. Ty ale jen tak nebudou. Stavba se totiž zpozdila. Jaký byl hlavní důvod?

28.08.2017 - 10:00   |  
Nové školní učebny ve formě kontejnerových jen tak nebudou.
Zobrazit fotogalerii (3)

V posledních měsících probíhala realizace jednoho z projektů, kterým byla přestavba školy a vznik kontejnerových učeben. Počítalo se s nimi už od nového školního roku, jenže, jak to tak chodí, nakonec si všichni na nové prostory budou muset počkat.

Špatně odhadnutý harmonogram

Kontejnerové třídy měly být připravené původně v polovině srpna, to se ale nepodařilo, a proto byla stavba prodloužena až do 1. září, jenže nyní to vypadá, že ani náhradní termín nebude v tomto ohledu úspěšný.

Kontejnerové přístavby fungují na pricipu jakési stavebnice, mají vlastní šatny i sociální zázemí. Zatím je to asi nejlepší nápad, jak řešit nedostatečnou kapacitu školských zařízení.

"Určitě se to nestihne připravit," nedoufá starosta města Jiří Kahoun. "Před pár dny jsme to řešili přímo na místě a nikdo nám nebylo schopen říct přesný termín konce. Problémem byl fakt, že na vše bylo moc času, příliš napěchovaný harmonogram." 

Každopádně ihned po dokončení nových tříd se žáci přesunou ze staré budovy školy (kam budou od začátku nového školního roku docházet) do kontejnerových učeben. Třídy, ve kterých naleznou zkraje nového školního roku přechodné útočiště, se budou následně postupně rekonstruovat, aby škola získala odborné učebny, kterých je dlouhodobý nedostatek.

Vybíralo se z několika variant

Původních plánů, jak celou situaci řešit, bylo více. Jedním z nich byla přístavba ve školním areálu, město totiž mělo prostředky na nákup mlýna a také přilehlých prostředků. Ve mlýně měly vzniknout dvě tělocvičny a hned devět kmenových tříd, k tomu ještě sedm heren a devět kabinetů.

Další variantou bylo opravit mlýn na šest kmenových tříd a jeden společný kabinet. Bohužel ve finále se obě řešení ukázala jako obrovsky nákladná a k tomu všemu časově nemožná.

Diskuze panovaly také kolem znovuotevření dvoutřídky v Olešce, kde se ale jako klíčový problém ukázalo dojíždění. Investice by přitom v tomto případě byla přijatelná, jelikož by se budově měnila pouze okna a kotel. Ve finále ale zvítězila právě modulárně řešená stavba, důvodem byla její rychlost, ale také cena.