Scania dodá 15 nákladních vozidel pro elektrifikované dálnice

Projekty elektrifikace Scania? Od hybridů po bezdrátové nabíjení
Zobrazit fotogalerii (2)
 

Společnost Scania dodá 15 nákladních vozidel pro tři německé elektrifikované dálnice. Jejich zkušební provoz má začít letos na dálnici A5 v Hesensku. První vůz má být dodaný v květnu. Podle několika studií jsou elektrifikované dálnice alternativou, která pomůže výrazně snížit emise oxidu uhličitého.

Scania v Chrášťanech u Prahy provozuje servis a prodejnu vozů. "Vozy určené pro německé dálnice budou pocházet ze Švédska," řekl mluvčí společnosti Viktor Tamayo. Scania je součástí holdingu Volkswagen Truck & Bus GmBH.

Budou elektrifikované dálnice

"Na rozdíl od osobních automobilů, které zůstávají většinu dne nehybně zaparkovány, jsou nákladní vozidla po dlouhé hodiny nasazena v dopravních operacích, přičemž nutnost zastavení za účelem nabití by mohla jejich provoz velmi narušovat. Elektrifikované dálnice nabízejí rozumné a efektivní nabíjení na cestách. Řešení rovněž šetří akumulátory a snižuje zatížení energetické sítě," uvedl vedoucí oddělení systému elektrifikovaných silnic ve společnosti Scania Magnus Höglund.

Na dálnici A5 už byla dokončena pětikilometrová infrastruktura elektrifikované dálnice s nadzemním napájecím systémem v obou směrech. "Další elektrifikovaný úsek bude na dálnici A1 do přístavu Lübeck se stacionární nabíjecí stanicí plánovanou v přístavu. Očekává se, že tento dálniční úsek bude otevřen v létě 2019," doplnil Tamayo. Třetí elektrifikovaná dálnice by měla být počátkem roku 2020 vybudována v Bádensku-Württembersku na části spolkové silnice B462.

Vývoj probíhá ve Švédsku

Vozidla budou sloužit dopravním společnostem při reálných přepravních operacích a budou vybavená pantografovými sběrači pro nabíjení během jízdy. Scania bude mít na starost i údržbu vozidel a sběr dat ze zkušebního provozu.

Společnost Scania v roce 2016 dodala přes 73 000 nákladních aut, 8 300 autobusů a 7 800 průmyslových a lodních motorů. Scania aktuálně působí ve více než 100 zemích a zaměstnává přibližně 46 000 lidí. Výzkum a vývoj probíhá ve Švédsku a na pobočkách v Brazílii a Indii. Výrobní závody jsou v Evropě, Latinské Americe a v Asii s montážními závody v Africe, Asii a Eurasii.