Konečně! Kde budou P+R parkoviště pro Středočeský kraj?

Park and ride uleví pražské dopravě i Středočechům
Zobrazit fotogalerii (3)
 

Kraj má vytipovaných hned 107 míst, kde by mohla stát záchytná parkoviště typu P+R. Nově by tak mohlo vzniknout až 7 500 nových stání pro řidiče, kteří odstaví auta a přesednou do pražské městské hromadné dopravy. 

Hledání míst pro nová parkoviště, která by pomohla všem řidičům Středočeského kraje, kteří občas zavítají do Prahy, už je prý definitivně u konce. 

Odbor dopravy zvládl na zadání kraje prověřit hned 107 míst, na kterých by bylo možné nová parkoviště postavit. Města mají také velký zájem na těchto parkovištích, a to hned v 77 lokalitách. 

 "Celkem by takto mohlo vzniknout zhruba 7 500 parkovacích míst. Téměř připravených už je 16 projektů, z toho deset jich je v pražské metropolitní oblasti, tedy v těsné blízkosti Prahy," potvrdila Jaroslav Pokorná Jermanová, středočeská hejtmanka. Kraj počítá s dotací 750 milionů korun, přičemž žadatelé mají možnost získat až 90 % nákladů na stavbu, které se vyplácejí v období 2014 až 2020. 

Kde se bude opravdu stavět?

Proč stavět P+R? Mohla by vyřešit situaci s předimenzovanou pražskou dopravou, kde se řidiči ve špičce snadno dostanou do dlouhých kolon. Bez nich jsou Středočeši nuceni k složitému hledání místa na zaparkování blízko nádraží. Což často vede k parkování na ne příliš vhodných místech. 

Pro začátek by se mohlo začít budovat v Úvalech, Říčanech, Roztokách, Benešově, Pečkách, Příbrami, Rakovníku a také v Hořovicích. Další projekty vznikají v Sázavě, Řevnicích a Novém Kníně. V jednání jsou další dva v Příbrami a Dobřichovicích. Některé zejména menší obce se obrátily na kraj se žádostí o pomoc s projektováním parkovišť. Samy na to totiž nemají dost peněz. 

K takovým patří například Mstětice nebo Zeleneč. Právě u první jmenované obce by bylo parkoviště strategické, protože parkoviště by mohlo využívat několik set aut, které sjedou z nedalekých dálnic D10 a D11.