Co si počít s bolestmi pohybového aparátu

Před a po sportování se doporučuje svalstvo rozcvičit protahováním
31.01.2016 - 18:33  

Bolesti může způsobovat prostá netrénovanost, špatné návyky, stres nebo záněty. Pomoci nám mohou cvičení, bylinky, akupresura, analgetika a spolupráce s lékaři.

Nenechte své svalstvo ochabnout

Pravidelným pohybem můžeme předcházet bolestem pohybového aparátu, které jsou často způsobeny ochablostí svalů. Procházka cestou z práce, vyběhnutí schodů místo výtahu, také aktivity vašemu tělu prospějí.

Rozcvičujte se

Sport je třeba provozovat s mírou a myslet na reálné možnosti svého těla. Před sportovním výkonem proto pečlivě protáhněte všechny svaly a stejně tak stejně tak i po něm. Vaše tělo tak nápor mnohem lépe zvládne.

Pozor na hrbení

Nesprávné držení těla může působit bolestivé problémy. Správným sezením ulevíte vašim kloubům, svalům i šlachám. Lze použít ortopedické pomůcky, ergonomické židle, sedací balanční polštářky, apod. 

Oběti módy

Některé ženy považují podpatky za povinný dress cod. Ty však zatěžují pohybový aparát a mohou způsobovat vážnější problémy. Nedoporučuje se trvale používat vyšší než 3–4centimetrové.

Zabiják stres

Mnozí rehabilitační lékaři vám potvrdí, že většina bolestí zad pochází z dlouhodobého stresu. Může docházet k zablokování celých zád. Pomáhat mohou bylinky, například heřmánek nebo meduňka, i vitamín C. Existují speciální psychosomatická cvičení, která vám pomohou být více v kontaktu se svým tělem a stresu nepodléhat.

Alternativní metody

Osvědčenou součástí čínské medicíny je akupresura. Při správném návodu si stlačování určitých bodů na těle můžete provádět i sami. Při bolesti krční páteře zkuste stisknou místo pod nejvíce vystupujícím krčním obratlem a poté body napravo a nalevo vzdálené 3 prsty od tohoto místa.

Jak si pomoci od bolesti

Nově se objevuje na trhu lék Etrixenal s účinnou látkou naproxen, který je již řadu volně prodejný v USA. Jeho výhodou je, že ho mohou užívat i kardiaci. Působí protizánětlivě, tlumí bolast a teplotu. 

Bolestivé místo chlaďte

Led  nepokládejte přímo na kůži, ale zabalený do igelitového sáčku a přes ručník. Přikládejte na 20 minut, pak ponechte  40 minut volně a ledování opakujte. 

Spolupracujte se lékařem

Příčinou bolesti může být zanět či jiné onemocnění. Při přetrvávající bolesti proto zajděte za svým praktickým lékařem, který vám může pomoci nebo doporučit pomoc specialisty.


To nejzajímavější do Vašeho e-mailu

Přihlášení k odběru newsletteru