Co si počít s bolestmi pohybového aparátu

Před a po sportování se doporučuje svalstvo rozcvičit protahováním
 

Bolesti může způsobovat prostá netrénovanost, špatné návyky, stres nebo záněty. Pomoci nám mohou cvičení, bylinky, akupresura, analgetika a spolupráce s lékaři.

Nenechte své svalstvo ochabnout

Pravidelným pohybem můžeme předcházet bolestem pohybového aparátu, které jsou často způsobeny ochablostí svalů. Procházka cestou z práce, vyběhnutí schodů místo výtahu, také aktivity vašemu tělu prospějí.

Rozcvičujte se

Sport je třeba provozovat s mírou a myslet na reálné možnosti svého těla. Před sportovním výkonem proto pečlivě protáhněte všechny svaly a stejně tak stejně tak i po něm. Vaše tělo tak nápor mnohem lépe zvládne.

Pozor na hrbení

Nesprávné držení těla může působit bolestivé problémy. Správným sezením ulevíte vašim kloubům, svalům i šlachám. Lze použít ortopedické pomůcky, ergonomické židle, sedací balanční polštářky, apod. 

Oběti módy

Některé ženy považují podpatky za povinný dress cod. Ty však zatěžují pohybový aparát a mohou způsobovat vážnější problémy. Nedoporučuje se trvale používat vyšší než 3–4centimetrové.

Zabiják stres

Mnozí rehabilitační lékaři vám potvrdí, že většina bolestí zad pochází z dlouhodobého stresu. Může docházet k zablokování celých zád. Pomáhat mohou bylinky, například heřmánek nebo meduňka, i vitamín C. Existují speciální psychosomatická cvičení, která vám pomohou být více v kontaktu se svým tělem a stresu nepodléhat.

Alternativní metody

Osvědčenou součástí čínské medicíny je akupresura. Při správném návodu si stlačování určitých bodů na těle můžete provádět i sami. Při bolesti krční páteře zkuste stisknou místo pod nejvíce vystupujícím krčním obratlem a poté body napravo a nalevo vzdálené 3 prsty od tohoto místa.

Jak si pomoci od bolesti

Nově se objevuje na trhu lék Etrixenal s účinnou látkou naproxen, který je již řadu volně prodejný v USA. Jeho výhodou je, že ho mohou užívat i kardiaci. Působí protizánětlivě, tlumí bolast a teplotu. 

Bolestivé místo chlaďte

Led  nepokládejte přímo na kůži, ale zabalený do igelitového sáčku a přes ručník. Přikládejte na 20 minut, pak ponechte  40 minut volně a ledování opakujte. 

Spolupracujte se lékařem

Příčinou bolesti může být zanět či jiné onemocnění. Při přetrvávající bolesti proto zajděte za svým praktickým lékařem, který vám může pomoci nebo doporučit pomoc specialisty.