Za vánoční ozdoby utrácíme, jde nám hlavně o vzhled

Vy už máte své oblíbené ozdobičky?
 

Tři čtvrtiny žen nehledí na cenu, ale na krásu, alespoň tehdy, když nakupují vánoční ozdoby. Kam se řadíte vy? 

Představte si, že až 68 procent domácností většinou dokupuje pouze drobné vánoční dekorace, ale základ zůstává stejný. Přesto se téměř dvě třetiny žen (62 procent) hlásí k tomu, že si každý rok nějaké dekorace vyrobí a doplňují je podle vhodnosti těmi zakoupenými. Rozhodujícím faktorem při koupi je pro 69 procent Češek převážně vzhled. Mezi nejoblíbenější dekorace patří vánoční svícny a jmelí. Údaje vyplývají z aktuálního průzkumu pro módní řetězec KiK, v jehož více než 190 prodejnách lze zakoupit originální vánoční výzdobu.

"Trendem poslední doby jsou i závěsné ozdoby, které je možné zakoupit i v našich prodejnách. V nabídce jsou například jutové dekorace, dekorativní girlandy nebo originální závěsné LED dekorace z keramiky,“ říká Zuzana Procházková z módního řetězce KiK a dodává: "Cenou dekorací se sice mnoho žen neřídí, Vánoce jsou ale pro všechny nákladným obdobím, a tak je dostupnost nejen tohoto zboží základním principem naší prodejní politiky.“

Hodnocení obchodu, ve kterém se to poněkud nepovedlo. Jena nábytek – žádná komunikace, nedodané zboží, lži
První filiálka společnosti KiK byla otevřena v roce 1994 v Düsseldorfu - Gerresheim panem Stefanem Heinigem. Úspěch společnosti KiK Textilien a Non-Food GmbH je založen na vzniku nového obchodního modelu: textilního diskontu. Textil je hlavním pilířem nabídky a představuje cca 70 % celého sortimentu. Sortiment textilu doplňuje Non-Food zboží jako například dárkové předměty, domácí textil, doplňky, hračky a psací potřeby. 

K překvapivému řešení vánoční výzdoby se přihlásilo 16 procent žen, pro které je v tomto ohledu důležité momentální naladění. Přiznávají se i k tomu, že někdy svou domácnost nevyzdobí vůbec. Více než desetina (13 procent) respondentek kupuje nové vánoční dekorace každý rok. Dekorace si vyrábí a doplňují koupenými dekoracemi 62 procent žen. Téměř třetina (31 %) dotázaných dekorace pouze kupuje. A přesto, že Češi jsou národem kutilů a ani o Vánocích nejde kutilství stranou, k ruční výrobě dekorací se přiznávají 4 procenta žen.

Vzhled na úkor ceny

Pro více jak dvě třetiny Češek (69 %) je rozhodujícím faktorem při výběru vánočních dekorací vzhled. Cena hraje roli u 16 procent žen. Otázku životnosti a upotřebení v dalších letech řeší při výběru 15 procent respondentek.

Sázka na svícny a jmelí

Věděli jste, že…
….v ČR se vyskytuje pouze jmelí bílé... 
….jmelí je léčivé, ale zároveň silně jedovaté...
…v současné medicíně se jmelí využívá ke snížení krevního tlaku nebo třeba k podpůrné léčbě některých nádorových onemocnění.

Vánoční jmelí je opředeno pověstmi a mýty. Říká se, že přináší štěstí, odvahu a lásku, a možná i z těchto důvodů ho 69 procent žen jmenovalo jako dekoraci, která nesmí chybět přes Vánoce v jejich domovech. Stejně oblíbené jako jmelí jsou vánoční svícny, ať už obyčejné (69 %), nebo adventní (67 %). Ženy také rády kupují nebo si vytváří závěsné dekorace (59 %), jako jsou andílci nebo hvězdičky. Vánoční věnec na dveřích visí v 57 procent domácností. Vánoční řetězy jsou oblíbené u 42 procent respondentek.

Tip pro kutilky!

Mnohé ženy si alespoň částečně vyrábí své dekorace samy. V prodejnách KiK zakoupíte proutěný adventní věnec za 279 Kč. Vyzdobit si ho můžete podle svého vkusu různými dekoracemi od 15 korun za kus.

O průzkumu

Průzkum společnosti KiK byl realizován v říjnu 2016 na reprezentativním vzorku 525 žen podle pohlaví, věku, regionu, velikosti místa bydliště a vzdělání. A to prostřednictvím aplikace Instant Research, nástroje pro on-line sběr dat výzkumné agentury IPSOS.

V současnosti je textilní diskont Kik v Top Ten největších provozovatelů německého maloobchodu a provozuje 3 200 filiálek v Evropě, z toho 2 600 v Německu. V České republice se nachází přes 180 filiálek a jejich počet každým rokem roste. Na Slovensku lze nakoupit ve více jak 70 filiálkách. Více než 20 000 zaměstnanců se každoročně podílí na hospodářském úspěchu společnosti KiK a rozšiřování prodejní sítě o cca 200 filiálek. Dlouhodobým cílem společnosti je zvýšení počtu filiálek na 4 000 v Evropě. Výhodné ceny se orientují především na rodiny s dětmi, mladé maminky, stejně jako zákazníky, kteří rádi levně nakupují. Každý zákazník se může obléci od ponožek až po čepici za méně než 900 korun.