Za vánoční ozdoby utrácíme, jde nám hlavně o vzhled

Tři čtvrtiny žen nehledí na cenu, ale na krásu, alespoň tehdy, když nakupují vánoční ozdoby. Kam se řadíte vy? 

16.11.2016 - 16:27  
Vy už máte své oblíbené ozdobičky?

Představte si, že až 68 procent domácností většinou dokupuje pouze drobné vánoční dekorace, ale základ zůstává stejný. Přesto se téměř dvě třetiny žen (62 procent) hlásí k tomu, že si každý rok nějaké dekorace vyrobí a doplňují je podle vhodnosti těmi zakoupenými. Rozhodujícím faktorem při koupi je pro 69 procent Češek převážně vzhled. Mezi nejoblíbenější dekorace patří vánoční svícny a jmelí. Údaje vyplývají z aktuálního průzkumu pro módní řetězec KiK, v jehož více než 190 prodejnách lze zakoupit originální vánoční výzdobu.

"Trendem poslední doby jsou i závěsné ozdoby, které je možné zakoupit i v našich prodejnách. V nabídce jsou například jutové dekorace, dekorativní girlandy nebo originální závěsné LED dekorace z keramiky,“ říká Zuzana Procházková z módního řetězce KiK a dodává: "Cenou dekorací se sice mnoho žen neřídí, Vánoce jsou ale pro všechny nákladným obdobím, a tak je dostupnost nejen tohoto zboží základním principem naší prodejní politiky.“

Hodnocení obchodu, ve kterém se to poněkud nepovedlo. Jena nábytek – žádná komunikace, nedodané zboží, lži
První filiálka společnosti KiK byla otevřena v roce 1994 v Düsseldorfu - Gerresheim panem Stefanem Heinigem. Úspěch společnosti KiK Textilien a Non-Food GmbH je založen na vzniku nového obchodního modelu: textilního diskontu. Textil je hlavním pilířem nabídky a představuje cca 70 % celého sortimentu. Sortiment textilu doplňuje Non-Food zboží jako například dárkové předměty, domácí textil, doplňky, hračky a psací potřeby. 

K překvapivému řešení vánoční výzdoby se přihlásilo 16 procent žen, pro které je v tomto ohledu důležité momentální naladění. Přiznávají se i k tomu, že někdy svou domácnost nevyzdobí vůbec. Více než desetina (13 procent) respondentek kupuje nové vánoční dekorace každý rok. Dekorace si vyrábí a doplňují koupenými dekoracemi 62 procent žen. Téměř třetina (31 %) dotázaných dekorace pouze kupuje. A přesto, že Češi jsou národem kutilů a ani o Vánocích nejde kutilství stranou, k ruční výrobě dekorací se přiznávají 4 procenta žen.

Vzhled na úkor ceny

Pro více jak dvě třetiny Češek (69 %) je rozhodujícím faktorem při výběru vánočních dekorací vzhled. Cena hraje roli u 16 procent žen. Otázku životnosti a upotřebení v dalších letech řeší při výběru 15 procent respondentek.

Sázka na svícny a jmelí

Věděli jste, že…
….v ČR se vyskytuje pouze jmelí bílé... 
….jmelí je léčivé, ale zároveň silně jedovaté...
…v současné medicíně se jmelí využívá ke snížení krevního tlaku nebo třeba k podpůrné léčbě některých nádorových onemocnění.

Vánoční jmelí je opředeno pověstmi a mýty. Říká se, že přináší štěstí, odvahu a lásku, a možná i z těchto důvodů ho 69 procent žen jmenovalo jako dekoraci, která nesmí chybět přes Vánoce v jejich domovech. Stejně oblíbené jako jmelí jsou vánoční svícny, ať už obyčejné (69 %), nebo adventní (67 %). Ženy také rády kupují nebo si vytváří závěsné dekorace (59 %), jako jsou andílci nebo hvězdičky. Vánoční věnec na dveřích visí v 57 procent domácností. Vánoční řetězy jsou oblíbené u 42 procent respondentek.

Tip pro kutilky!

Mnohé ženy si alespoň částečně vyrábí své dekorace samy. V prodejnách KiK zakoupíte proutěný adventní věnec za 279 Kč. Vyzdobit si ho můžete podle svého vkusu různými dekoracemi od 15 korun za kus.

O průzkumu

Průzkum společnosti KiK byl realizován v říjnu 2016 na reprezentativním vzorku 525 žen podle pohlaví, věku, regionu, velikosti místa bydliště a vzdělání. A to prostřednictvím aplikace Instant Research, nástroje pro on-line sběr dat výzkumné agentury IPSOS.

V současnosti je textilní diskont Kik v Top Ten největších provozovatelů německého maloobchodu a provozuje 3 200 filiálek v Evropě, z toho 2 600 v Německu. V České republice se nachází přes 180 filiálek a jejich počet každým rokem roste. Na Slovensku lze nakoupit ve více jak 70 filiálkách. Více než 20 000 zaměstnanců se každoročně podílí na hospodářském úspěchu společnosti KiK a rozšiřování prodejní sítě o cca 200 filiálek. Dlouhodobým cílem společnosti je zvýšení počtu filiálek na 4 000 v Evropě. Výhodné ceny se orientují především na rodiny s dětmi, mladé maminky, stejně jako zákazníky, kteří rádi levně nakupují. Každý zákazník se může obléci od ponožek až po čepici za méně než 900 korun.