Praha hodlá omezit vizuální smog: Důvodem je agresivní reklama

Foto: Pixabay

Pražský magistrát vypoví 38 smluv na pozemky, které pronajímá různým firmám pro umístění reklamních poutačů o ploše do osmi metrů čtverečních. Dnes o tom rozhodli radní. Mezi firmami, které o plochy přijdou, jsou reklamní společnosti, maloobchodníci, ale i městem spoluvlastněné Kongresové centrum. Důvodem je snaha omezit tzv. vizuální smog, tedy zamoření veřejného prostoru především agresivní reklamou. Praha připravuje také rozšíření nařízení regulujícího reklamu i mimo území Pražské památkové rezervace.

reklama

Pražská koalice má v programu, že bude omezovat vizuální smog. Radní zatím schválili například pravidla podoby provozoven v památkově chráněných oblastech, které se nacházejí v městem vlastněných budovách. Na základě dnešního rozhodnutí by z různých části Prahy měly zmizet další desítky reklamních ploch. Podle schváleného dokumentu mají dosavadní nájemci parcel výpovědní dobu tři měsíce a výpověď je možná bez udání důvodu.

Vypovězení smluv

Pražské stavební předpisy rozlišují reklamní nosiče do osmi metrů čtverečních a ty větší, které jsou považovány za stavby určené pro reklamu. Podle průzkumu magistrátu bylo menších ploch v roce 2016 v metropoli 2 055, z toho 544 na městských pozemcích. Podle informací města mělo 247 z nich výměru přes dva metry čtvereční a téměř polovina z těchto ploch neměla platnou nájemní smlouvu. Rada letos v lednu také vyzvala městskou Technickou správu komunikací (TSK), aby učinila stejný krok jako magistrát a smlouvy vypověděla.

Omezení reklamy

V současnosti je v Praze venkovní reklama regulována nařízením města v oblasti Pražské památkové rezervace. Omezení se týká různých plachet, cedulí, plakátů a výlepů na soukromých objektech, typicky plotech, opěrných zdech nebo fasádách budov. Nevztahuje se naopak na oficiální reklamní plochy například na městském mobiliáři a na reklamu, kterou si provozovatelé umístí na svoje obchody nebo jiné provozovny. Podle informací ČTK by vedení města mělo brzy schvalovat úpravu nařízení, která by tuto regulaci rozšířila i mimo památkovou rezervaci. Reklamu na území hlavního města regulují také Pražské stavební předpisy, ty však omezují pouze velkoformátové nosiče.

KAM DÁL: Parkovací zóny: Dnes začínají platit ve Vršovicích a části Vinohrad

https://www.ctidoma.cz/clanek/publicistika/praha-hodla-omezit-vizualni-smog-duvodem-je-agresivni-reklama-61827
reklama
#reklama #Praha #vizuální smog

To nejzajímavější do Vašeho e-mailu

reklama
Máte zajímavou informaci? Chcete spolupracovat?
Kontaktujte šéfredaktora Martina Chalupu: chalupa@ctidoma.cz

© Centa, a.s.
Jakékoli použití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího užití a zpřístupňování textových či obrazových materiálů bez písemného souhlasu společnosti Centa,a.s. je zakázáno. Čtenář svým přihlášením do jakékoli soutěže na našem webu dává souhlas s tím, že v případě, že se stane výhercem této soutěže, může být jeho jméno na webu publikováno. Centa, a.s. využívala licenci ČTK a využívá fotografie z Depositphotos.