Běhat je nejlepší hned ráno. Více se spálí a ještě se probudíte

 

Když člověk začíná s během, určitě hodně řeší, v jakou dobu ho realizovat. Přemýšlí nad tím, zda je to lepší časně ráno nebo před odchodem na noční spánek. Proč je to nejlepší hned ráno po šálku kávy?

30.08.2017 - 17:15   |  
Ranní běh vás bezesporu nakopne, ještě více, když před ním nebudete jíst.
Zobrazit fotogalerii (3)

Ať už člověka dožene k pravidelnému běhu cokoliv, určitě je to správný druh pohybového sportu pro naše tělo. Důležité ale je rozmyslet si, kdy budeme běh realizovat. Samozřejme se vše odvíjí i od toho, kdy má člověk čas.

Někdo totiž vstává ráno do práce opravdu časně a nechce se mu před tím ještě běhat, následně se sprchovat a přijít tak třeba o dobrou hodinu spánku navíc. Jenže právě ráno běhat je pro naše tělo úplnější nejlepší.

Nechoďte do extrémů

Časný ranní běh má bezesporu své velké výhody, což určitě potvrdí každý, kdo to zkusil. K tomu všemu většina z nás jednoduše nemá na výběr. Po tom, co jsme si spokojeni žili s výmluvou, že na běh nemáme čas, našli jsme ho jedině ráno před prací a nebo naopak večer, kdy jsme se z ní vrátili domů.

Zajímavý tip: Zkuste před během vypít půl litru vody a malé expresso. Vaše tělo podle některých odborníků totiž dokáže v tomto případě spálit až o 25 % tuku víc!

I v tomto případě ale platí, že kdo chce, hledá způsoby, a kdo nechce, hledá výmluvy. Nikdo totiž nemusí po svém těle chtít denně zdolat desetikilometrovou trasu. Důležitá je spíše pravidelnost a také technika. Běh sice patří k nejšetrnějším sportům pro naše tělo, ale pokud se běhá špatně, může přivodit problém s klouby, ale i se zády.

Pro začátky se tak doporučuje vybírat kratší tratě a kombinovat běh s rychlou chůzí. Po pár týdnech si pak délku trasy prodlužovat a rychlou chůzi pomalu vynechávat.

Zkuste před během nejíst

Důležité ale v tomto případě je, co člověk, který pravidelně běhá, vlastně očekává. Chce mít jen lepší kondičku nebo chce třeba i shodit nějaký ten přebytečný kilogram navíc? Ti, kteří preferují druhou uvedenou možnost, by měli realizovat běh hlavně v ranních hodinách, ideálně krátce po probuzení a před snídaní.

Dodržet je ještě třeba jedno pravidlo. Běhat rychle a intenzivně. Možná vás vidina ranního běhu dostane do stavu, že si budete myslet, že po něm budete unavení a v práci nepoužitelní. Opak je ale pravdou. V rámci spalování tuků se totiž zpravidla aktivuje svalová puma, díky které se celý organismus pořádně probere.

Klíčový je povrch a vybavení

Kdo si myslí, že je jedno, v čem běhá a hlavně na čem běhá, tak by se měl rychle probrat. Právě tyto dvě skutečnosti jsou totiž naprosto klíčové. Vůbec nejdůležitější je povrch. Ideální je ten, co je nejvíce měkký, jelikož bude tlumit vaše dopady, a tím pádem šetřit vaše klouby.

Jakou snídani si dát po běhu? Nejlepší jsou bezesporu složité sacharidy. Díky nim se totiž bude člověk dlouhou dobu cítit nejen sytý, ale i ve formě.

Ideální je tak běh lesem, případně po pěšinkách nebo polních cestách. Naopak vyhýbat by se všichni měli silnicím s asfaltovým povrchem. Když už nemáte jinou volbu, pak zvolte vhodnou obuv na podobný typ povrchu.

K běhu využívejte výhradně sportovní typ obuvi k tomu určený. V dnešní době se dá podobná v odpovídající kvalitě sehnat i za pár stovek korun. Pokud to ale s během myslíte vážně, je určitě dobré v tomto případě připlatit a nechat si poradit v nějakém specializovaném obchodě. Vaše klouby vás díky tomu budou milovat.

Klíčová slova: