Jak si udržet sexy tělo během Vánoc? Je to dřina, ale jde to

Je to tady. Vůně těch nejrůznějších lahůdek vánoční kuchyně vás stále lákají a vy se bojíte o svou postavu? Klídek, stačí pár cviků a budete zpátky ve formě. Do fitka můžete, ale nemusíte. Většinu cviků zvládnete v pohodě doma. Což však neznamená, že to nebude dřina.

20.12.2017 - 14:00   |  
Ploché bříško? Ale ano, jde to i před Vánoci
Zobrazit fotogalerii (5)

Cukroví, bramborový salát, vinné klobásky, kapřík a mnoho dalších pochutin. Ano, blíží se Vánoce a spolu s nimi také obžerství. Ovšem to neznamená, že se z nás musí stát koule plné sádla. Udržet si pěknou postavu a především hezky zpevněné bříško je základ a my vám poradíme několik triků, jak na takové krásné břicho i během svátků zapracovat. Nejdůležitější je před začátkem cvičení pořádné protažení, aby nedošlo k úrazu. Připravte si pitný režim, nejlépe obyčejnou vodu nesycenou - a jdeme na to.

Prkno neboli Plank

Jeden z nejužívanějších cviků u nás. Jde o posilování, které se nezdá nijak namáhavé, ovšem opak je pravdou. Je to dřina. Důležité je mít rozloženou váhu po celém těle, své předloktí a špičky nohou zůstávají položené na zemi.

Zbytek těla se drží ve vzpřímené poloze a kolena se nesmí dotýkat země. Hlavou koukejte do země, ať si nezablokujete páteř. Důležitou roli zde hraje vytrvalost. Ideální je vydržet alespoň dvacet sekund a svůj čas stále navyšovat.

Zvedání boků vzhůru

Při tomto cviku si lehneme na záda, nohy zvedneme vzpřímeně nahoru a bederní páteř leží celá na zemi i při zvedání pánve. Pokud nám při zvedání nejde udržet bederní páteř u země, je třeba podsadit pánev. Po celou dobu držíme ruce podél těla. Je dobré zvolit si série 3x15 zdvihů.

Sedy-lehy

Lehneme si zády na zem a nohy pokrčíme do pravého úhlu. Ruce dáme překřížené na svá ramena a pomalu se zvedáme směrem ke kolenům. Není zde důležitá rychlost. U tohoto cviku je důležité správné dýchání. A to jít přítah s prázdným břichem a povolit s nádechem. Výdech by měl jít do břicha. Zde posilujeme hlavně horní část břišních svalů. Opět zvolit sérii 3x15 sedlehů.

Nikdy nezapomínejte dodržovat pitný režim. Ideální je obyčejná voda bez bublinek.

Kmitání pánve

Jde o jeden z nejlehčích cviků na bříško. Opět se položíme na záda a ruce dáme podél svého těla. Nohy pokrčíme, ale necháme chodidla na zemi. Podsadíme pánev a už jen zvedáme nahoru a zpět dolů. Ideální je nepokládat ji na zem a udržet jen to kmitání.

Jako bonus můžete u tohoto cviku posílit i zadeček, a to tak, že zůstanete pánví nahoře a začnete kmitat stehny od sebe a k sobě. Měli byste při každém kmitu cítit zatažený sval, jak se posiluje. Zde si můžete dovolit klidně více sérií. Cvik spočívá v přítazích loktů křížem ke kolenům. Takže levý loket, pravé koleno a opačně.

Šikmé přítahy

Jak už název napovídá, jde o posilování šikmých břišních svalů. Opět se položíme do polohy na záda s pokrčenými koleny do pravého úhlu. Ruce položte za hlavu, ale nervěte to krční páteří! Jako u předchozích cviků je důležité se zde zvedat s prázdným bříškem (bez vzduchu) a povolit s výdechem.