Tragédie v centru Prahy: Tramvaj usmrtila ženu, zřejmě přelézala spřáhlo

Ilustrační foto
Zobrazit fotogalerii (1)
13.06.2017 - 12:34   |  

Houkačky sanitek a posléze i policejních aut. Obyvatelé Prahy vybíhají ze svých domů, aby zjistili, k jaké tragédii došlo. Za pár minut ale mnozí litují, že nezůstali doma. Na tělo ženy ležící bezvládně u tramvajových kolejí není hezký pohled. Lékaři už pouze diagnostikují smrt.

K velké tragédii došlo u křižovatky na Národní třídě před mostem Legií. Tramvaj tam uvláčela ženu a té už bohužel nebylo pomoci. "Jedna z vyšetřovacích verzí je, že osoba cestovala na spřáhlu, nebo chtěla spřáhlo mezi tramvajovými vozy přelézt v tramvajové zastávce. A řidič, aniž by tušil, že má mezi vozy člověka, se rozjel," uvedl policejní mluvčí Tomáš Hulan.

Místo bylo uzavřeno z důvodu vyšetřování na několik hodin, provoz byl obnoven až za celé čtyři hodiny po nehodě. Okolnosti jsou ale stále nejasné. "Žena utrpěla poranění neslučitelná se životem. Záchranáře tak na místě vystřídal koroner," potvrdila mluvčí záchranářů Jana Poštová.

V Praze Drážní inspekce v roce 2016 evidovala celkem 70 střetů tramvaje s osobou, přičemž při těchto nehodách zemřeli dva lidé a dalších 60 utrpělo lehčí či vážnější zranění.  

 

Statistiky nehod za rok 2016

Za rok 2016 zaznamenala Drážní inspekce nepatrně nižší počet mimořádných událostí na dráze tramvajové než v roce 2015. Nicméně za prvních pět měsíců letošního roku Drážní inspekce zaznamenala 7% nárůst počtu mimořádných událostí na dráze tramvajové v porovnání se stejným obdobím roku 2016. "K největšímu počtu mimořádných událostí dochází na dráze tramvajové. Pokud bychom vzali v potaz následky nehod na všech dráhách, tak nejvíce usmrcených evidujeme při střetu vlaku s osobou na dráhách železničních, kde v posledních letech za celý rok evidujeme bezmála 200 usmrcených," uvedl tiskový mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.

Nejčastější chyby chodců

Jako největší prohřešky chodců vnímá dopravní podnik podle mluvčího Jiřího Štábla to, že chodci nerespektují dopravní situaci a nesledují provoz při přecházení komunikace. "Velkým nebezpečím je používání sluchátek nebo usilovné psaní textových zpráv v mobilu při přecházení vozovky," varuje Štábl. V tramvajových zastávkách se také chodci vystavují velkému nebezpečí, když přecházejí těsně před nebo za stojící tramvají.