Scania dodá 15 nákladních vozidel pro elektrifikované dálnice
Společnost Scania dodá 15 nákladních vozidel pro tři německé elektrifikované dálnice. Jejich zkušební provoz má začít letos na dálnici A5 v Hesensku. První vůz má být dodaný v květnu. Podle několika studií jsou elektrifikované dálnice alternativou, která pomůže výrazně snížit emise oxidu uhličitého.
Scania v Chrášťanech u Prahy provozuje servis a prodejnu vozů. "Vozy určené pro německé dálnice budou pocházet ze Švédska," řekl mluvčí společnosti Viktor Tamayo. Scania je součástí holdingu Volkswagen Truck & Bus GmBH.
Budou elektrifikované dálnice
"Na rozdíl od osobních automobilů, které zůstávají většinu dne nehybně zaparkovány, jsou nákladní vozidla po dlouhé hodiny nasazena v dopravních operacích, přičemž nutnost zastavení za účelem nabití by mohla jejich provoz velmi narušovat. Elektrifikované dálnice nabízejí rozumné a efektivní nabíjení na cestách. Řešení rovněž šetří akumulátory a snižuje zatížení energetické sítě," uvedl vedoucí oddělení systému elektrifikovaných silnic ve společnosti Scania Magnus Höglund.
Na dálnici A5 už byla dokončena pětikilometrová infrastruktura elektrifikované dálnice s nadzemním napájecím systémem v obou směrech. "Další elektrifikovaný úsek bude na dálnici A1 do přístavu Lübeck se stacionární nabíjecí stanicí plánovanou v přístavu. Očekává se, že tento dálniční úsek bude otevřen v létě 2019," doplnil Tamayo. Třetí elektrifikovaná dálnice by měla být počátkem roku 2020 vybudována v Bádensku-Württembersku na části spolkové silnice B462.
Vývoj probíhá ve Švédsku
Vozidla budou sloužit dopravním společnostem při reálných přepravních operacích a budou vybavená pantografovými sběrači pro nabíjení během jízdy. Scania bude mít na starost i údržbu vozidel a sběr dat ze zkušebního provozu.
Společnost Scania v roce 2016 dodala přes 73 000 nákladních aut, 8 300 autobusů a 7 800 průmyslových a lodních motorů. Scania aktuálně působí ve více než 100 zemích a zaměstnává přibližně 46 000 lidí. Výzkum a vývoj probíhá ve Švédsku a na pobočkách v Brazílii a Indii. Výrobní závody jsou v Evropě, Latinské Americe a v Asii s montážními závody v Africe, Asii a Eurasii.