Jak souvisí erotické pomůcky a designová tramvaj? Odpověď zní Tatra T3 Coupé

Za výlet tramvají T3 Coupé si připlatíte...
Zobrazit fotogalerii (6)
 

Představena byla v rámci Designbloku na konci října, ale až od půlky listopadu je k pronájmu i zájemcům pro komerční a zážitkové jízdy. Nová výletní tramvaj z dílny Dopravního podniku hl. m. Prahy vznikla ve spolupráci s designerkou, která uznání získala i díky jinými produkty, než je zrovna dopravní prostředek.

Praha má mnoho charakteristických symbolů. Dominantu Pražského hradu, Karlův most, Staroměstské náměstí, Petřínskou rozhlednu, ale také klasické tramvaje, které pod jménem T3 jezdí ulicemi hlavního města už od počátku 60. let.

Tatra T3 byla vyráběla až do druhé poloviny 90. let ČKD Praha v závodě Tatra Smíchov. Za bezmála 37 let vzniklo 14 tisíc tramvají tohoto typu a jedná se tak o rekordmana v počtu vyráběných tramvajových vozů na světě.

Ten letos dostal velmi noblesního bratříčka. Ve spolupráci Dopravního podniku a Anna Marešová designers vznikl zcela nový koncept výletní tramvaje, která se ctí odkazuje na původní model včetně unikátního designu. Co od ní zájemci mohou čekat a na kolik takový výlet Prahou vyjde?

Královna Východu

Když se zastavíme v letmém pohledu do historie, tak kromě faktu, že jde o nejvyráběnější typ tramvaje na světě, je nutné zmínit i fakt, že ČKD Praha tramvaj Tatra T3 exportoval do většiny zemí východního bloku.

Největším odběratelem byl pochopitelně socialistický bratříček ze Sovětského svazu. Československou tramvaj bychom našli od Moskvy až po Irkutsk ležící u jezera Bajkal. Sečteno podtrženo se tak tramvaj z dílny Tatra Smíchov “rozjela” do dvaadvaceti sovětských, do deseti ukrajinských, po dvou německých, jugoslávských a slovenských měst. Lotyšsko, Rumunsko a Uzbekistán se tímto typem tramvaje mohli pyšnit jen v jednom ze svých měst.

Na dopravní obslužnost se však nezapomínalo ani v domácím prostředí. Kromě Prahy se Tatrou T3 jezdí v Plzni, Ostravě, Olomouci, Mostu, Litvínovu, Liberci a samozřejmě v Brně.

T3 Coupé

Dva roky trvala kompletní výroba vozu pod vedením české designerky Anny Marešové. Ta je veřejnosti známá hlavně za velmi úspěšný a oceňovaný design erotických pomůcek. Posun od hraček pro dospělé až ke speciálnímu typu tramvajového vozu je jen důkazem, že talent Anny Marešové nemá hranic.

Nápad původně vznikl po obrovské popularitě tzn. mazací tramvaje, která je charakteristická chybějící střechou v zadní části soupravy. Původně se totiž uvažovalo, že by u nové T3 Coupé měla být otevřená střecha, ale z bezpečnostního hlediska se od nápadu upustilo.

Autoři se při tvorbě T3 Coupé neinspirovali u klasického modelu nejrozšířenější Tatry T3. Drobné odkazy jsou viditelné hlavně v interiéru, kdy nápojový bar nechává vzpomenout na pultík, který v tramvaji typu T1 sloužil k prodeji lístků. A v zaoblených střešních oknech nalezneme vzpomínku na legendární autobus Škoda 706 RTO.   

Podařená výletní verze Tatry T3 byla už v roce 2017 oceněna na Designbloku speciální cenou za mimořádný počin. Aktuálně je možné noblesní typ tramvaje ocenit i na vlastní oči. Od poloviny listopadu je určena zájemcům o pronájem za “skromnou” částku 7 700 Kč za hodinu. Je primárně určená pro zážitkové a komerční jízdy.