Pro línější: Nenuťte se do aktivity, když se vám nechce

Odpočinek tělo prostě potřebuje
20.10.2015 - 10:14  

Pořád vás nabádáme, abyste byli aktivní. To je správně, ale nepřehánějte to. Přemíra pohybu je pro člověka stejně nezdravá jako sedavý způsob života. S tímto příjemným objevem přišli dánští vědci. Takže, naši milí čtenáři, když je hodně podzimně ošklivo, bez výčitek se věnujte gaučingu.

 

Odborníci z Dánska před časem zveřejnili zajímavou studii. Říká se v ní, že lidé, kteří sportovní aktivity přehánějí, umírají předčasně - stejně jako ti, kdo tráví život na pohovce před televizí. Odborníci totiž došli k názoru, že dlouhotrvající a únavné fyzické cvičení může časem ohrožovat srdce.

Maratonští běžci nežijí déle

„Pokud je nám známo, neexistuje žádná studie, která by dokazovala dlouhověkost maratonských běžců nebo těch, kdo běhají půlmaraton,“ říká jeden z autorů studie, MUDr. Peter Schnohr z kodaňské Frederiksbergské kliniky.

Vědci zakládají své závěry na údajích získaných ze studie realizované v Kodani, kde po dvanáct let sledovali 1098 zdravých osob provozujících jogging a 3950 osob se sedavým způsobem života. Došli k názoru, že stačí necelé dvě hodiny pohybu týdně v pomalejším tempu, tedy například chůze, při níž ujdete asi sedm kilometrů za hodinu.

Srdce nemá rádo stres

Zkrátka – nic se nemá přehánět. Přehnaná fyzická aktivita se může stát i závislostí - a způsobí, že je srdce vystaveno většímu stresu. Některé další studie ukazují, že k udržení „fyzičky" stačí praktikovat tělesnou aktivitu dvakrát do týdne.

Chůze je ideální aktivitou

Odborníci z Dánska před časem zveřejnili zajímavou studii. Říká se v ní, že lidé, kteří sportovní aktivity přehánějí, umírají předčasně - stejně jako ti, kdo tráví život na pohovce před televizí. Odborníci totiž došli k názoru, že dlouhotrvající a únavné fyzické cvičení může časem ohrožovat srdce.

Ovšem stále platí, že sedavý způsob života vede k rozvoji diabetu, srdečních problémů a některých typů nádorů.

Principem života bez stresu je vyrovnanost - umění rozdělit si čas mezi práci a zábavu, cvičení a odpočinek, sebedisciplínu a shovívavost ke svým slabostem...