Metro C do Čakovic: Skončí to stejně jako se slavným Déčkem?

Metro C by mělo být prodlouženo až do Čakovic. Využívalo by ho možná až 60 000 lidí!
Zobrazit fotogalerii (4)
 

Čakovice by se chtěly připojit na trasu metra C. Linka by se měla protáhnout ze současné konečné v Letňanech až do této části Prahy. Navrhuje to vedení radnice a už ví také to, kde by mohla být stanice. Jak to vidí starosta Alexandr Lochman?

Starosta Čakovic Alexandr Lochman doufá, že se prodlouží trasa metra C z nynější konečné v Letňanech až do jeho části Prahy. 

Vedení radnice proto přišlo s návrhem, že metro C by mělo končit až v čakovickém areálu Avie. Podle starosty přibudou v případě výstavby v této oblasti tisíce obyvatel. V areálu Avie by jich prý mělo být více než 6 000, další by metro využívali ze spádové oblasti. Například tedy z Vinoře, Kbel či Miškovic, také se počítá se spoustou Středočechů mířících do hlavního města za prací.

"Ve výsledku by to bylo až nějakých 60 000 lidí. To už je dobrý důvod, abychom jim nabídli důstojný způsob dopravy. Metro je nejrychlejší a pro cestující i nejkomfortnější," vysvětlil Lochman.

Public Private Partnership Poskytování veřejných služeb prostřednictvím spolupráce veřejného a soukromého sektoru - právní prostředí, příklady úspěšných projektů, předpokládaný vývoj. PPP je obecně užívanou zkratkou pro Partnerství veřejného a soukromého sektoru, převzatou z anglického termínu Public Private Partnerships.

Radnice už začala konat a připomínkovala s návrhem žádost o změnu územního plánu Avie. Navíc by se zastupitelům líbilo, kdyby vlastník v rámci pozemku chystaného k zástavbě vytvořil tzakzvanou územní rezervu, na které by stanice případně mohla vzniknout. S developerem však prý Čakovice ještě konkrétně nejednaly. "Stavba stanice by ale klidně mohl být PPP projekt, kdy je do něj zapojen soukromý investor," řekl starosta.

Je plán reálný?

Pokud by se Praha rozhodla návrhem Čakovic zabývat, bude vypracováno několik studií. Mimo jiné i ta o proveditelnosti a také demografická.

Podle náměstka primátorky pro dopravu Petra Dolínka je vždy dobré uvažovat o ekologickém způsobu dopravy. Zvláště pokud jde o dopravu do rozvíjejících se lokalit. Takže se dá předpokládat, že by se musel zhotovit i plán, který zahrne ochranu životního prostředí a další věci s tím související.

Snad to nedopadne jako s linkou metra D

Nezbývá než doufat, že uvedení nápadu v realitu bude rychlejší, než výstavba nové trasy metra D. Ta má ulehčit "Céčku" a obsloužit jižní část Prahy. Jenomže začátek stavby byl už několikrát posunut, aktuální termín je rok 2019! Celou stavbu navíc od začátku doprovází komplikace a jedna kauza za druhou. 

Navíc čakovické metro má i řadu odpůrců. Ti tvrdí, že se do pražské části nahrne tisíce lidí a bude jen chaos. "Zaparkuje tu denně bůhví kolik aut lidí ze Středočeského kraje, kteří v Praze pracují. Fajn, ale kam s nima? Ať napřed postaví parkoviště, veškerou infrastrukturu a pak machrují s metrem. To se mi fakt snad jenom zdá," má jasno jeden z obyvatel Čakovic. Ono to možná ale opravdu nebude až tak horké.