Pozor na podvodníky z vodáren! Jeden okradl seniorku z Neratovicka

Podvodníci mají falešný průkaz a dožadují se zaplacení předem, bez jakéhokoliv dokladu..
11.01.2016 - 09:32   |  

Podvodníci z vodáren řádí i ve středních Čechách. K jednomu případu došlo třeba v Libiši u Neratovic. Na co si dát pozor?

Podvodníci vydávající se za pracovníky Středočeských vodáren, a.s. (SVAS) se snaží zneužít důvěry a neznalosti zejména u seniorů a chtějí je okrást. „Jménem vodáren se domáhají vstupu do objektů s tím, že v předstihu jdou vybrat nedoplatky za vodné,“ uvádí tisková mluvčí Ing. Lenka Kozlová.

 

Podvodník z Libiše u Neratovic

K jednomu z nejnovějších případů došlo na Tři krále na Mělnicku. Starší dáma z Libiše u Neratovic SVAS informovala o tom, že se u ní 6. ledna objevil muž vydávající se za pracovníka vodáren, který byl oblečen v pracovním oděvu. Paní z Libiše řekl, že jde vyzvednout nedoplatek za vodu, s tím, že fakturu obdrží až později. „Seniorka požadovala předložit průkaz, který se jí mihl před obličejem, i tak jej s důvěrou vpustila do objektu ke kontrole vodoměru. Podvodník zkontroloval stav vodoměru a poté jí rychle vypočítal údajný nedoplatek ve výši 200 Kč. Paní zaplatila, a když požadovala doklad o zaplacení, byl jí vydán pouze papír bez jakýchkoliv identifikačních údajů s přijatou částkou a telefonním číslem. Když požadovala daňový doklad, bylo jí řečeno, že jej dostane poštou,“ uvádí dále mluvčí Ing. Lenka Kozlová.
Poté, co podvodník odešel, zdálo se jí podezřelé tzv. potvrzení, které od něj dostala a zavolala na uvedené číslo. Ukázalo se, že volané číslo neexistuje. Poté zavolala na Call centrum SVAS, aby varovala před podvodníky ostatní odběratele.

 

Jak rozezhat podvodníka od pravého zaměstnance?

Pracovníci Středočeských vodáren, a.s. nikdy nepřijímají v místě bydliště případné nedoplatky a ani nevrací přeplatky. Zákazník nejprve obdrží fakturu, kde se dozví, jestli má přeplatek nebo nedopletek.

Odběratelé SVAS mohou případné nedoplatky zaplatit na zákaznickém centru vodárny na Kladně či Mělníce nebo prostřednictvím terminálu Sazky, bankovním převodem či na poště. Vodárna přeplatky vrací pouze poštovní poukázkou. 

Zákazníci by měli požadovat po zaměstnanci SVAS předložení identifikační karty, kde jsou uvedeny jeho údaje. K ověření totožnosti pracovníka vodáren by měli zavolat pro jistotu na telefonní číslo Call centra společnosti - 840 121 121, na které se lze dovolat nonstop.


To nejzajímavější do Vašeho e-mailu

Přihlášení k odběru newsletteru