Šikanuje zástupce ředitele čerčanské školy žáky i kolegy?

Stahují se nad čerčanskou základní školou mračna?
 

Žáci devátých tříd základní školy v Čerčanech upozornili na ponižování, aroganci, šikanu a celkově neprofesionální chování Josefa Prchala. Na vedení školy si stěžuje i část kantorů.

Kauzu základní školy řeší zastupitelé města Čerčany již od 18. května. Čtyři učitelé měli oslovit zastupitele se stížností na fungování školy a špatnou komunikaci ze strany vedení. 

Následovala stížnost žáků devátých tříd, kterou níže přinášíme.

Podle vyjádření starosty Čerčan Martina Richtera by se věcí již měla zabývat školní inpekce. Na popud rodičů se do věci může vložit i pedagogicko-psychologická poradna. 

Vyjádření zástupce ředitele Josefa Prchala se nám do vydání článku nepodařilo získat. Po telefonu pouze požádal o zaslání otázek e-mailem.

 

Dopis žáků zřizovateli školy uveřejňujeme v plném znění.

 2.června 2016, Čerčany

Vážený pane starosto, vážené zastupitelstvo,

 

Žáci 9. tříd si vás dovolují upozornit na situaci ZŠ Čerčany z důvodu neuváženého chování vedení školy vůči žákům a jednotlivým učitelům. Tímto bychom chtěli poprosit o pomoc vyřešení této situace. Důvodem tohoto činu bylo chování vedení školy vůči nám a vyučujícím.

 

Především se jedná o chování pana zástupce Josefa Prchala vůči žákům:

  • Ponižování žáků přímo před zraky ostatních spolužáků
  • Netaktní a nemístné poznámky vůči žákům a jejich sociální situaci či rodinné situaci
  • Arogantní přístup vůči žákům
  • Zasahuje do doby přestávek žáků (viz Školní řád)
  • Manipulace se žáky (Podmíněné zrušení kázeňského postihu např. za účast na závodech)
  • Výhrůžky (,,Pokud nepojedeš na závody…)
  • Nechává žáky po škole kvůli malichernostem
  • Někteří žáci mají velký strach chodit do hodin pana zástupce
  • Někteří žáci kvůli tomuto chování odešli ze školy
  • Někteří volali dokonce na Linku Bezpečí

 

Dále nesouhlasíme s chováním pana zástupce vůči jednotlivým vyučujícím:

  • Šikana některých učitelů (Poznámky na osobní život, shazování jejich výuky a práce)
  • Zpochybňování kvalifikovanosti učitelů
  • Úmyslné ponižování učitelů před žáky
  • Poštvává žáky proti učitelům
  • Podává nepřesné, neúplné informace
  • Zasévá nedůvěru mezi učiteli
  • Intrikuje a pomlouvá učitele za jejich zády
  • Odchází z různých důvodů mnoho učitelů
  • Obviňování a nařčení učitelů
  • Donášení na učitele a využívání různých zdrojů dokonce i žáků

 

Nejsme spokojeni s tím, co se na škole děje a prosíme o pomoc a vyslechnutí. My sice odcházíme, ale jde nám především i o žáky a učitele, kteří zde jsou a budou. Celá situace nás velmi mrzí a nechceme, aby tato škola dopadla špatně. Věříme, že se naší stížnosti budete zabývat a pokusíte se jí vyřešit.

 

Děkujeme

Kolektiv žáků 9.A. a 9.B.