Další změny parkování v Praze 6: Cílem je rozšíření zón placeného stání na celé území

Na Praze 6 se plánuje další rozšíření parkovacích zón
Zobrazit fotogalerii (5)
 

Praha 6 chce rozšířit zóny placeného stání na celé území městské části. Včera to schválili zastupitelé Prahy 6. Důvodem je to, že nerezidenti parkují auta v místech sousedících se zónami placeného stání, a zabírají tak místa lidem, kteří mají v Praze 6 trvalé bydliště. Zároveň zastupitelé apelují na hlavní město, aby vybudovalo dvě záchytná parkoviště.

Už letos v létě by měl být systém placeného stání v šesté městské části rozšířen například u Ořechovky, Hanspaulky nebo na Novém Veleslavíně.

"Dostáváme několik urgencí týdně a já jsem přesvědčen, že je to jediná cesta, jak zajistit parkování rezidentů," řekl radní pro dopravu Roman Mejstřík (ANO). S postupným rozšiřováním zón placeného stání se totiž komplikace s parkováním rezidentů v hraničních oblastech jen posouvají.

Řidiči, kteří zkoušejí v pražských modrých zónách parkovat bez placení, používají nejrůznější triky - přelepují část SPZ černými páskami či kusy papíru nebo např. překrývají SPZ listy ze stromů. 

Problémy s parkováním jsou i na sídlišti Dědina

Z toho důvodu chce městská část placené parkování zavést na celém území. Problematickým místem je nyní například sídliště Dědina, kde zóny dosud nejsou a ulice mezi panelovými domy využívají k parkování lidé dojíždějící do Prahy za prací.

Městská část chce, aby hlavní město co nejrychleji vybudovalo záchytná parkoviště P+R (park and ride) s co největší možnou kapacitou v oblasti Výhledy a v oblasti Dlouhá Míle. Dalším požadavkem městské části na tato parkoviště je, aby město zajistilo co nejlepší napojení těchto parkovišť na stávající síť městské hromadné dopravy.

S vůbec prvními zónami přišla Praha 1

V hlavním městě byly zóny nejprve zavedeny v části Prahy 1 v roce 1996, kde se snaha o regulaci dopravy objevila už v roce 1982. Následně byly rozšířeny na celou Prahu 1, 2, 3 a 7 a části Prahy 16. Samy parkovací zóny provozují radnice 13, 16 a 22. Od začátku února funguje v Praze 3 a 7 stejný režim jako v Praze 1, 2, 5, 6 a 8, kde řidiči za okna vozů nemusí umisťovat parkovací karty, ale zaregistrují na radnici registrační značku vozu. Auta tam kontrolují speciální vozy vybavené kamerami.