Pražská integrovaná doprava by se měla rozšířit i na Kladensko

Hejtman Petera projednával s náměstkem Petrem Dolínkem možnost dalšího rozšíření Středočeské a Pražské integrované dopravy na Kladensko.

23.07.2015 - 17:40   |  
Hejtman Miloš Petera při jednání s náměstkem pražské primátorky pro dopravu a evropské fondy Petrem Dolínkem.

Středočeský hejtman Petera se ve středu 22. července ráno sešel s Petrem Dolínkem, který působí jako náměstek pražské primátorky pro dopravu a evropské fondy, v Neratovicích. Setkali se spolu za účelem probrání dalšího rozšíření integrované dopravy Středočeského kraje a hlavního města Prahy na Kladensko. Také se chtěli přesvědčit, jak funguje pilotní projekt integrované dopravy na Mělnicku a Neratovicku.

Integrace Mělnicka a Neratovicka s pražskou MHD byla spuštěna letos začátkem dubna. Ulehčila tak občanům Neratovic i Mělníka. Neratovičtí mohou jet autobusem buď na Ládví (linka 348) nebo do Letňan (linka 351). A Mělničané se do Prahy dostanou spojem č. 349 a autobusem č. 369, který jezdí až do Štětí.

 

Integrace dopravy šetří peníze občanů, i krajské silnice

Středočeský kraj se o zjednodušení každodenního i příležitostného cestování ze středočeských měst do Prahy snaží dle hejtmanových slov již několik let.

„Naším cílem je rozšířit počet příměstských oblastí, které se do systému integrované hromadné dopravy zapojí. Je pozitivní vidět, že naše snaha má smysl, že ji naši občané při cestách do Prahy využívají, a šetří tak své peníze i naše krajské silnice, a tudíž i životní prostředí, když nechají doma osobní automobily,“ řekl hejtman Petera.

Podle hejtmana díky integraci s pražskou hromadnou dopravou spuštěnou na začátku dubna, ušetří pravidelní cestující kolem tisíce korun měsíčně. Úspornější je cesta i pro občasné cestující do Prahy, protože si mohou koupit jednotnou jízdenku. Předtím museli za lístek platit dvakrát, protože si v Praze museli koupit další jízdenku.

 

Dopravní integrace Kladenska

Další oblastí, která by měla projít integrací, je Kladensko. Zde je však startovací pozice jiná, než v oblasti Neratovicka a Mělnicka.

„Funguje zde systém Středočeské integrované dopravy (SID), která je vzájemně kompatibilní se systémem městské hromadné dopravy v Kladně. Celý systém proto bude nutné nastavit tak, aby byl občanům Kladna umožněn přestup na MHD v Praze, avšak musí být garantován rovněž přestup na další linky v oblasti a na MHD v Kladně,“ podotkl hejtman Petera.

„Věřím, že to nebude představovat nějaký vážný problém a že i plánovaný druhý pilotní projekt na Kladensku, odkud také do hlavního města dojíždí mnoho lidí, bude stejně úspěšný, jako ten na Mělnicku,“ dodal.

 

Klíčová slova:
PID