Škoda Auto: Výpadek dodávek kvůli koronaviru se nepodaří nahradit

Automobilce Škoda Auto za prvních devět měsíců letošního roku klesl provozní zisk o 60 procent na 469 milionů eur
 

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto dodala za první tři čtvrtletí letošního roku svým zákazníkům 721 900 vozů. Jde o meziroční pokles o 21 procent. Důvodem poklesu bylo výrazné narušení trhů společně s výpadky ve výrobě, způsobené uzavřením českých výrobních závodů na 39 dní ve druhém kvartálu, a to kvůli pandemii koronaviru. Tyto výpadky se v České republice již do konce roku nepodaří nahradit.

Firma počítá s výrobními omezeními plynoucími z následků koronavirové pandemie. Tato výrobní omezení znamenají, že zaměstnanci mají například delší přestávky, odbory bojují za zrušení přesčasů či směn navíc, v říjnu se tak některé tyto směny nekonaly.

V září dodala automobilka zákazníkům celkem 104 600 vozů, což činilo naopak meziroční nárůst o 2,6 procenta.

Důvodů pro propad je více

Automobilce Škoda Auto za prvních devět měsíců letošního roku klesl provozní zisk o 60 procent na 469 milionů eur (12,9 miliardy Kč). Negativní dopad na hospodaření měl zejména nižší objem prodeje způsobený epidemií nemoci covid-19, vývoj směnných kurzů a také mimořádné výdaje spojené s emisemi. Tyto dopady částečně kompenzovaly nižší fixní náklady a náklady na vývoj a optimalizace nákladů na produkty.

„Finanční výsledky za třetí čtvrtletí dokazují, že se naše maximální nákladová kázeň vyplácí. Také dodatečně zavedený krátkodobý program, vedoucí ke snížení nákladů a kapitálových výdajů, stejně jako opatření zaměřená na optimalizaci oběžných aktiv a likvidity, jsou účinná,“ řekl člen představenstva Klaus-Dieter Schürmann. Firma podle něj nadále sleduje aktuální situaci a podnikne další kroky k eliminaci finančních dopadů stále se zpřísňujících vládních opatření, která mají zamezit šíření koronaviru.

Škoda Auto loni dodala celosvětově 1,24 milionu aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích. Zaměstnává téměř 39 000 lidí, z toho v ČR téměř 34 000.

KAM DÁL: Nejlepší filmy pro dlouhé večery. Legendární série, které neomrzí, ani když je znáte nazpaměť.