Nejdražší škodovka na světě? Poklad za 13 miliónů je schovaný na Slovensku v garáži

Škodovka za hubičku
Zobrazit fotogalerii (3)
 

Máte hluboko do kapsy a chtěli byste tu úplně nejdražší škodovku v prodeji? Cena pancéřované Škody Superb se v plné výbavě vyšplhá na 3,5 milionu korun a to si ji pořídíte jenom v Anglii. Kde se tedy vzala ta neuvěřitelná částka 13 milionů korun? Takový luxusní kousek nenajdete v nových autosalonech…

Stroje Škody Superb se v pancéřované verzi stávají nejdražšími kousky na trhu. Ta za 3,5 milionu je k mání pouze v Británii s volantem vpravo. Na českém trhu se milionáři musí uspokojit pouze s pancéřovou verzí za necelé dva miliony. To je pořád za hubičku. Ani škodovka odolná jako tank svojí cenou nekonkuruje archivnímu stroji, který je ukryt v Topolčanech na Slovensku.

Závody šílenců

Skupina B. Fanoušci motorsportu vědí. Již přes třicet let zakázaná soutěž stále není úplně zapomenuta. Z dnešního pohledu absolutně šílený závod, kde kontakt divák a závodník byl jen otázkou centimetrů, lidi přitahoval právě obrovským přívalem adrenalinu. Neuvěřitelné čtyři roky plné nebezpečí a taky tragických událostí vytvořily legendu, s které při vzpomínkách nabíhá husí kůže. V tomto zcela unikátním závodě se na špičce jednu dobu pohybovala Škoda 130 LR Evo. Automobil, který místo v muzeu leží ukryt v rukou soukromého vlastníka.

Jen jedna na světě

Na závodech Skupiny B zářila hlavně Audi Quattro a Peugeot 205 Turbo 16. Škodovka však vytvořila jen jeden prototyp Škody 130 LR Evo a nevedla si vůbec špatně. Jeden závod dokonce vyhrála. Nikdy se k tomuto osamělému závodníkovi nepřipojil žádný jiný stroj české automobilky, a tak se přirozeně cena tohoto exempláře dostává do pohádkových výšin.

Verze z roku 1985 byla vypilována k dokonalosti bratry Krajčovičovými. Výborní automechanici a závodníci celý stroj zrenovovali, aby byl připraven k serióznímu závodu. Outsider v konkurenci profesionálních strojů šokoval. Na rallye Žilina v roce 1994 skončili v celkovém pořadí čtvrtí. Takový úspěch nepředpokládal nikdo, včetně Dezidera a Miroslava Krajčovičových.

Radši doma než v muzeu

Zcela výjimečný exemplář, který nemá obdoby, protože je opravdovým unikátem, měl původně skončit v muzeu Škody Auto. Bratři se svého pokladu jen s velkými těžkostmi mohli vzdát, a tak Škoda 130 LR Evo zůstala v domácí stáji.

Ti s ní mají velké plány. Chtěli by tento stroj vyměnit za jiný poklad mezi závodními automobily, kterým je Lancia Delta Intergrale HF. Proto odmítli nabídku pěti milionů korun. Oni si své autíčko cení na necelých 13 milionů a vědí proč. Žádné podobné auto na světě totiž neexistuje.

Jawa schovávala součástky před nacisty po stodolách. Jak vznikl legendární Pérák? Více čtěte zde.
Klíčová slova: