Silná imunita: Dvě jednoduché změny jídelníčku vás ochrání před nemocí

Podle imunoložky bychom měli do našeho jídelníčku zařadit tučné ryby a zelené druhy zeleniny
  |   zajímavost

Bakterie a viry na nás číhají na každém kroku. S ochranou před nemocemi, které způsobují, nám pomáhá náš imunitní systém, proto je velmi důležité ho udržovat co nejsilnější. Mohou nám k tomu pomoci i snadné změny životního stylu, které zvládne opravdu každý.

Imunitní systém je složený z různých orgánů, buněk a proteinů, které pracují spolu na ochraně našeho těla před nejrůznějšími patogeny, jak na svém webu uvádí Johns Hopkins Medicie. Imunitní systém se skládá ze dvou částí, a to z té, se kterou jsme se již narodili, a z té, která se vytváří až později.

Vrozený imunitní systém

Jde o imunitní systém, který má každý z nás již od narození. Skládá se z orgánů, které nás chrání před celou řadou škodlivých buňek, zárodků a parazitů již od narození. Tyto orgány tvoří fyzickou bariéru, která jim brání ve vstupu do těla, patří mezi ně mimo jiné i kůže.

Získaný imunitní systém

Tento typ imunitního systému se vytváří až později, spolu s vystavením našeho organismu nejrůznějším patogenům.

S pomocí vrozeného imunitního systému poté začíná vytvářet různé druhy protilátek, vždy v závislosti na druhu viru či bakterie, kterému je náš organismus v danou chvíli vystaven.

Náš imunitní systém jako celek je spojením vrozeného a získaného imunitního systému a během života se mění, mimo jiné také v závislosti na našem jídelníčku a celkovém životním stylu.

Některé změny zivotního stylu a jídelníčku nám tedy mohou pomoci naši imunitu posilnit.

Podle imunoložky Dr. Jenny Macciochi je jedním z nejlepších jídel na podporu silné imunitní reakce losos a další ryby s vysokým obsahem tuku. Tyto ryby bychom tedy měli zařadit do našeho jídelníčku, a to nejlépe několikrát týdně.

"Astaxanthin, načervenalý pigment, který dává růžovou barvu lososům, pstruhům a mořským plodům, má silné antioxidační a protizánětlivé účinky a prostřednictvím kterých může astaxanthin posílit a zlepšit fungování imunitního systému," uvedla imunoložka pro Express.

Zapomínat bychom podle Dr. Macciochi neměli ani na zelené druhy zeleniny, mezi které patří mimo jiné i špenát, růžičková kapusta, brokolice a další. Podporují imunitní systém celou řadou živin, které jsou pro náš organismus nezbytné.

„Všechny tyto druhy zeleniny poskytují různé prospěšné mikroživiny, jako je vitamín A a hořčík, ale také folát,“ prozradila imunoložka.

„Obsahují také několik fotonutrientů a chlorofyl. Bylo prokázáno, že tyto látky snižují oxidační stres a stimulují produkci nových buněk z kostní dřeně,“ dodala.

Zdroj: Johns Hopkins Medicine, Express

KAM DÁL: Žaludeční nevolnost: Jak se tohoto nepříjemného stavu rychle zbavit.


Životní styl

Zdraví

Hobby