Rok 2017 dopravě v Praze nepomůže! Magistrát na zásadní stavby kašle, těšte se na zácpy

Ani Pražský okruh se nedokončí
 

Tohle řidiči, kteří jezdí do Prahy za prací nebo v ní přímo žijí, určitě slyšet nechtěli. Hlavní město bude v roce 2017 opět plné kolon, chaosu a plných silnic. Zásadní stavby, které by přetížené dopravě pomohly, totiž nebudou. Co víc, dokonce ani nezačnou!

Zdá se to jako neuvěřitelná zpráva ze škatulky nepovedených vtipů. Bohužel pro všechny Pražany, ale i Středočechy a lidi v podstatě celého Česka, kteří do hlavního města dojíždějí, nejde o novoroční žertík. Vedení našeho největšího města se totiž rozhodlo, že příští rok nezačne žádný z velkých projektů, který by výrazně usnadnil dopravu v Praze. 

Většina politiků i "obyčejných" lidí se shodne, že dostavět Městský okruh je potřeba jako sůl. Smůla, v roce 2017 se ani nekopne do země. Stejné je to s plánovanou Radlickou radiálou. Před volbami jsme slyšeli tolik slibů, jak to všechno bude klapat, že na to nestačila mozková kapacita. A teď? Nic.

Hlavní město se prý chce věnovat jen menším projektům přesto, že dluh na dopravních stavbách je neuvěřitelných 21 miliard. Přesto, že Praha má v kase momentálně dost peněz, vyndá z ní v následujících dvanáct měsících pouhé dvě miliardy. "Velké projekty Praha příští rok určitě neuvidí. Ale intenzivně na nich pracujeme a uděláme maximum pro to, abychom příští rok výrazně pokročili," slibuje radní pro dopravu Petr Dolínek. 

Povídali, že mu hráli! Tohle už jsme slyšeli tolikrát, že to snad dnes ani nikoho příliš nevzruší. Místo páteřních a důležitách staveb se tak dostane jen na "drobky". Upraví se několik stanic metra jako například Dejvická, Jinonice nebo Plamovka, Opatov získá bezbariérový přístup. Dojde k rekonstrukci některých tramvajových tratí, skončí šest let trvající oprava Nuselského mostu. 

Kde se začne kopat?
Uzavírky kvůli opravám čeká i řada pražských ulic a silnic. Jen namátkou se začne kopat na Karlově náměstí, v Patočkově, na Vltavské nebo Husitské či na Starém Městě. Objížděk si tam opět užijeme víc než dost. Bude to nemilé, na druhou stranu určitě chceme jezdit po lepším povrchu. Spíš tedy záleží na tom, jak vše bude zajištěné logisticky a zda uzavírky a objížďky nebudou nesmyslné a nebudou trvat zbytečně dlouho. 

Je fajn, že se do toho Praha pouští. Ale je to strašně, srašně, strašně málo! Je to stejné, jako kdyby měl chirurg pacientovi spravit páteř, ale narovnal mu jen vykloubené rameno. Bohužel je nutné konstatovat, že vedení města stále chybí kvalitně zpracované projekty a vůle začít dělat něco, co by opravdu zásadně městu pomohlo. Tolik let a stále to samé. A je úplně jedno, kdo sedí na primátorské židli.