Staré České dráhy v nové době. Jak se přizpůsobily?

České dráhy jedou dál! Nezapomněli na tradice, ale míří do budoucnosti.
Zobrazit fotogalerii (3)
 

České dráhy dříve dost zaostávaly za svými konkurenty na kolejích. Nejen, že servis a přístup byly dost zastaralé, ale problém zákazníkům dělaly i další věci. To se ale všechno postupně mění. Co by se ještě dalo vylepšit? 

České dráhy za dobu, co jim konkurují další dvě společnosti, změnily vcelku viditelně svůj přístup, servis, který při jízdě nabízí - a udělaly tak krok správným směrem. Před několika dny navíc inovovaly webové stránky, které jsou nyní přehlednější a modernější. Co by se ještě mohlo změnit?

Co České dráhy už zlepšily? 

  • Přístup k zákazníkům - málokdy se stane, že cestující narazí na (dřív zcela běžně) arogantní a konstatně naštvané prodejce a prodejkyně lístků. Na hodně pobočkách se už dá zaplatit i kartou. A dokonce to jde i v některých vlacích přímo u průvodčího! Díky placení kartou se také už málokdy stane, že když chcete platit 150 korun bankovkou v hodnotě 500 korun, dostanete vynadáno, že nemáte drobné. 
  • Zpoždění - České dráhy zlepšily množství zpožděných vlaků o 4 %, což je skvělé a nezbývá než doufat, že tento trend bude pokračovat. Abychom byli spravedliví, je třeba zmínit, že ČD mají postatně více vlaků než konkurence a vypravují mnohem více spojů na různých trasách, a proto logicky mají i více zpožděných vlaků.
  • Možnost koupit si jízdenku online a nabít si online IN kartu je skvělá. 
  • Hlášení zpoždění - ČD začaly hlásit zpoždění už od pěti minut, což se dříve nedělo. Stále méně se také cestující setkávají s tím, že se zpoždění, když čekají na nástupišti, navyšuje po pěti minutách a to ikskrát, což je zvláště v chladném počasí velmi nepříjemné. 
  • Servis - kromě toho, že ve vlacích ČD jsou často na delších trasách nasazeny jídelní vozy, kde je možné si nějaké to jídlo a pití obstarat. Navíc teď ve vlaku také často potkáme vozíček s občerstvením, které je nabízeno za relativně příznivé ceny. 

Co by se ještě dalo vylepšit? 

  • Zákazníci by mohli být odměňováni za nabití INkarty a jízdenky koupené přes e-shop by mohly být zlevněné více, než jsou. V praxi by to mohlo znamenat, že prodejcům jízdenek ubyde práce.
  • Možná by také nebylo od věci, aby se dala InKarta nabít na více než 150 euro. Protože když kupujete častěji skupinové jízdenky, tento systém vás donutí neustále nabíjet nebo stát ve frontě a čekat, až budete moct dobít. 
  • Lepší systém výhod pro věrné zákazníky by vůbec nebyl od věci.
  • Zjednodušení systému slev by stálo zato, protože o systému slev, výhod a možností v ČD by se dala napsat obsáhlá kniha. Navíc se možnosti dost často mění, a tak je orientace ještě těžší.