Tramvaje na Václaváku se blíží? Praha řeší změnu územního plánu

Takhle to na náměstí vypadalo dříve
Zobrazit fotogalerii (4)
 

Pražský magistrát začal řešit návrh změny územního plánu, která by umožnila vybudovat tramvajovou trať z Vinohradské ulice přes Václavské náměstí k hlavnímu nádraží. Ve hře jsou tři varianty vedení tratě.

Změna by mohla být hotova v řádu měsíců a umožní magistrátu v budoucnu trať případně postavit. O návratu tramvají na náměstí se mluví roky, zatím se o tom ale nerozhodlo. Tramvaje tu přestaly jezdit v roce 1980.

Jak by to vypadalo?

Podle první varianty by tramvaje z Vinohradské projely mezi Národním muzeem a bývalým Federálním shromážděním (nyní nová budova Národního muzea), zahnuly do Wilsonovy směrem ke Státní opeře. Tady by vznikla zastávka.

Která ze tří variant bude vybrána, není zatím rozhodnuto. V rámci řízení může být totiž z návrhu některá vyřazena. Stejně tak může být návrh schválen se všemi třemi. IPR prý preferuje první variantu.

Následně by trať uhnula přes magistrálu do parku a směřovala by před nádraží, kde by byla druhá nová zastávka. "Od haly by kopírovala magistrálu k rohu Bolzanovy a U Bulhara, kde by se napojila na současnou trať," řekl ředitel Institutu plánování a rozvoje Ondřej Boháč.

Budou k tomu připomínky

Druhou možností je, že by koleje vedly až k opeře po stejné trase jako v prvé variantě, ale potom by nesměřovaly před nádražní halu, ale do Opletalovy ulice a dále na křižovatku Opletalovy a Bolzanovy k současné trati. Poslední možnost navrhuje vést trať z Vinohradské na Václavské náměstí a z něj potom do Opletalovy ulice a dál až k Bolzanově.

Úředníci musí vypořádat případné připomínky, mimo jiné například radnice Prahy 1. Změnu projednají rovněž pražští radní, magistrátní výbor pro územní rozvoj a konečné slovo budou mít zastupitelé.

Doprava v Praze a okolí zdarma? Zapomeňte, jsou to jen plané sliby. Čtěte zde.