Zelení chtějí v dráze zahloubené železnice na Kladno vybudovat "Zelenou radiálu"

Takto by měl v budoucnu vypadat Negrelliho viadukt v rámci modernizace trati Praha-Kladno
Zobrazit fotogalerii (5)
 

V souvislosti s postupující projekční přípravou železnice mezi pražským Masarykovým nádražím, letištěm a Kladnem, která bude v části úseku vedena tunelem, řeší Praha 6 otázku, jak využít prostor po současné železnici. Návrhů je více, některé jsou reálné, další už méně. 

Zelení z Prahy 6 navrhují v dráze zahloubené Buštěhradské dráhy vybudovat tzv. Zelenou radiálu, která propojí Stromovku s Divokou Šárkou. Pěší promenáda bude lemována páteřní cyklostezkou. Cesta se stane vyhledávaným volnočasovým veřejným prostorem lemovaným odpočinkovými místy a dětskými hřišti. Další informace o chystané dráze najdete ZDE.

Nejstaršího pražské nádraží Praha-Dejvice navrhují Zelení přetvořit v multifunkční společenské centrum doplněné o výstavní prostor v prezidentském salonku, při zachování vyhlášené nádražní hospody.

Je to dobrá myšlenka?

"V sousedství hotelu Diplomat chceme napojení Zelené radiály na tzv. Engelův zelený pás vedoucí kolem vysokých škol do Stromovky. Zároveň požadujeme, aby Zelená radiála pokračovala v trase současné dráhy až na Hradčanskou, neboť tento prostor se v budoucnu musí stát vedle Vítězného náměstí důležitým dejvickým centrem," říká kandidát na starostu Prahy 6, historik Petr Píša za Zelené.

"Občany zvu na participační setkání, kde se bude rozhodovat, co se s Buštěhradskou dráhou po zahloubení opravdu stane. Setkání se koná v úterý 22. 5. od 18:00 v ZŠ Červený vrch v Praze 6," doplňuje Pavel Weber, místopředseda komise Prahy 6 pro Otevřenou radnici za Zelené.

Další informace zatím chybí

Na Hradčanské je již připraveno několik projektů zástavby širokého pásu železnice mezi ulicemi Václavkova, Dejvická a Milady Horákové. “Je škoda, že o zástavbě okolo Hradčanské dosud nemá veřejnost žádné informace," komentuje to Petr Píša. Alespoň něco najdete například ZDE.

"Participace s občany se zatím věnuje pouze neproblémové části, přitom zástavba Hradčanské je pro osud Dejvic výrazně důležitější." Strana zelených chce prosazovat, aby navrhované stavby respektovaly charakter Dejvic a aby byla citlivým způsobem řešena dopravní obslužnost transformovaného území. Je to správné řešení? To ukáže až budoucnost. Jisté však je, že je to alespoň krok k diskusi, která by měla co nejdříve začít.

Praha posílí spoje na letiště. Co rychlodráha nebo prodloužení metra A? Čtěte zde.