Umíte to s LinkedInem? Zeptejte se odborníka

Málo lidí si uvědomuje potenciál, který má LinkedIn
 

Co to je LinkedIn a jak se to stalo, že se Jana Bártíková stala jeho propagátorkou a organizuje dokonce Linked Akademii. Ptejte se kariérní koučky, v čem vám tato sociální síť může být užitečná a jak správně vytvořit profil.

LinkedIn je profesní sociální síť, na které se setkávají profesionálové a diskutují o svých pracovních zájmech. V březnu 2011 síť překonala metu 100 milionů registrovaných uživatelů a čím dál více získává popularitu i v Česku, kde má v letošním roce už 657 tisíc uživatelů, z toho 227 tisíc žen a 241 tisíc mužů. Jana Bártíková, LinkedIn expertka a kariérní koučka, popisuje, jak se s LinkedIn dá získat důvěra klientů.

Jaké nástroje na LinkedInu vám umožní získat důvěru    1. excelentní osobní profil        2. budování sítě kontaktů  cíleně                                            3. budování si značky a  získávání důvěry                        4. podporování značky  poduktu u služby                        5. přímé oslovení a setkávání  se v off-line světě                      6. vzdělávání 

Jste propagátorkou LinkedInu v Čechách, jak jste se k tomu dostala? Byla jste oslovena tvůrcem LinkedIn, nebo jste našla díru na trhu?

LinkedIn mi v minulosti hodně pomohl. Pracovat jsem s ním začala, když jsem působila pro estonskou společnost Baltica. Nejdřív jsem se toho bála, ale udělala jsem si tam profil. První benefit, který jsem viděla, byl, že jsme mohli být ve spojení i s kolegy, kteří byli roztroušeni po Evropě. Pak jsem se učila s LinkedInem pracovat metodou pokus omyl. Když nevím, jak něco funguje, tak se dívám na lidi, kterým to jde, a od nich se prostě učím.

Headhunter hledá talenty napříč pracovním trhem na základě zadání svého klienta

 

 

Co dalšího vám LinkedIn přinesl?

Začali mě oslovovat Headhunteři a začali mi nabízet zajímavé pozice.

A jaké benefity to mělo pro vaše podnikání například ve srovnáním s Facebookem?

Když jsem spustila svůj první projekt, tak jsem o něm díky LinkedIn mohla dát vědět a z LinkedIn se pak rekrutovali moji první platící klienti. I když návštěvnost webu mám nejvyšší z Facebooku, tak konvertibilita, tedy konkrétní činnost, že si třeba návštěvníci stáhnou e-book nebo si něco koupí, je vyšší z LinkedIn. LinkedIn je pro mě daleko efektivnější. Co na něm nejvíc oceňuji,  je, že se mi tam nejlépe zaciluje komunikace. Vím, koho mám v síti, mohu se podívat na profily daných lidí, mohu si kontakty třídit třeba podle profesí nebo podle pracovní seniority. Zkrátka, když se podívám na jednotlivé profily, tak se o lidech dozvím něco konkrétního. Zatímco na Facebooku jsou profily většinou velice anonymní, někdy tam člověk nemá ani svoji fotku, často tam má jen přezdívku, takže tam komunikujete tak trošku naslepo. A proto se mi líbí LinkedIn a moc ráda s ním pracuji.

A proč jsem se stala propagátorkou?

V rámci projektu Jak získat dobrou práci klientům radím, jak si hledat a získat práci, a jeden z nástrojů, který je učím používat, je právě LinkedIn. Díky tomu jsem zase zjistila, jak málo si lidé uvědomují  jeho potenciál. Proto jsem se vloni rozhodla vytvořit projekt Linked Akademie, abych učila ostatní, jak používat LinkedIn a využívat jeho potenciál nejenom pro získání práce, ale i pro podnikání, obchodování, hledání klientů.