Ministr Kremlík je hlavička, ze silničářů udělá poslíčky. Kdyby žil Hašek, Švejk jezdí po D1

Hnutí ANO má patent na geniální ministry dopravy. Po Danu Ťokovi, který udělal více škody než užitku a překvapilo ho sněžení v polovině prosince, se žezla chopil Vladimír Kremlík. A jako by chtěl svého předchůdce co nejrychleji trumfnout. Možná bychom mohli myšlenky a nápady těchto dvou "odborníků" nechat tesat do kamene pro budoucí generace.

17.06.2019 - 07:00  
Bylo by zajímavé sledovat, jaké by to bylo, kdyby Andrej Babiš a jeho ministři vzali do ruky krupmáč a dali si pár dní v "plném zápřahu"
Zobrazit fotogalerii (3)

Když už byl Dan Ťok k smíchu až příliš, raději hodil do politiky vidle a celkem chytře se na všechno vykašlal. Ono se není co divit po tom, co předvedl za roky své existence coby ministr dopravy. Dalo by se tedy předpokládat, že si dá premiér Andrej Babiš sakra záležet na tom, koho na ostře sledovaný post přivede.

Jenže předseda vlády, kterému teče do bot kvůli auditu z Bruselu a není podezřelý snad už jen ze střetu zájmů v obchodování s krevetami, vlastně zase nezklamal. Vladimír Kremlík je borec a věřme, že už opravdu nakonec. Byť to samozřejmě není možné házet jen na hnutí ANO, protože ruku na srdce, který ministr dopravy byl opravdu mužem na svém místě?

ANO, jezdí se opravdu krásně

Nicméně od roku 2014 vládl na dopravě Ťok. Takže to, co se za tu dobu stalo (či spíše nestalo), má na "hrbu" jen a pouze ANO. Prakticky se přestalo stavět (těch několik zoufalých kilometrů dálnic snad ani není možné počítat), silnice nižších tříd se rozpadají a často máte pocit, že jedete po tankodromu. Ano, můžete namítnout, že spousta z těchto děravých čehosi je krajských. Jen namátkou tedy, kdo vede například Středočeský kraj? Správně, hnutí ANO. 

Ale nechme teď na chvíli stranou neschopnost ministra Ťoka či lenost a často i nekompetenci státních úředníků. Kdo se těšil, že s panem Kremlíkem přijde jiný pohled "na svět", musí být hodně zklamán. Nový ministr dopravy nejprve schválil rozkopání třetiny D1.

Kvůli nepříliš motivačním smlouvám tam dělníka vidíte maximálně do 17 hodin, pak se z dálnice stává krajina duchů přesto, že denního světla je ještě minimálně na tři hodiny práce. Ale budiž, za to nemůže Kremlík, ale jeho předchůdce a opět neschopnost něco vyjednat ruku v ruce s českou legislativou (i zde je ale otázka, proč už dávno není nastavena jinak).

Motorky? Když oni je ani nemají!

Jisté je, že s příchodem Vladimíra Kremlíka na resort dopravy jsme nepřišli na tomto postu o vtipálka. Zatímco Dan Ťok se divil sněhu v prosinci, současné "kápo" udělá ze silničářů poslíčky, protože přišel na to, že se v létě na rozkopané D1 mohou tvořit kolony a řidiči přeci potřebují doplnit tekutiny. Wow, to je pecka! Silničáři by podle pana ministra mohli sednout na motorky a rozvážet láhve s vodou.

Za prvé si však tak nějak zapomněl zjistit, že silničáři žádnými motorkami nedisponují, dokonce ani hasiči. A za druhé je to vážně myšlenka, která by si zasloužila státní vyznamenání. Miloš Zeman to jistě také zaznamenal a medaili už udělil za daleko větší kraviny. Dálnici D1 zřejmě čeká největší krize v její historii a že už zažila ledacos! Zejména odjezdy na letní dovolené budou náporem na nervovou soustavu mnoha lidí.

Ona je to vlastně "ňová ďálnice"

Místo vymýšlení šílených plánů eroplánů by si mohl pan ministr sednout se svým jistě kompetentním týmem a vymyslet, jak D1 zprovoznit co nejdříve tak, aby se kolony tvořily jen výjimečně a nebyly každodenní součástí cestování.

Ale vlastně, když ona je ta D1 vlastně "ňová ďálnice", jak řekl Andrej Babiš. Tak to bude asi tím... Kdyby žil Jaroslav Hašek, svého Švejka by dost možná poslal místo do války na české dálnice. A dokonce by ani nemusel vymýšlet žádné vtipné historky, ona je to totiž komedie i v reálu. 

Klíčová slova:
D1
ANO