Italská značka Fendi přichází s voňavou kabelkou. Očichával ji i slavný parfumér Kurkdjian

Známá značka přichází se zajímavou novinkou
 

Italská značka Fendi si vyžádala zkušený nos Francise Kurkdjiana, jednoho z nejvyhledávanějších současných parfumérů, pro svou kabelku Baguette. Dům luxusu si totiž může dovolit podivuhodné experimenty. A tak když na veletrhu Design Miami firma představila svůj nový model, bylo poprvé v historii 20 exemplářů, deset pro ženy a deset pro muže, vyrobeno z parfémované kůže.

„Baguette byla první kabelkou, kterou jsme vyrobili. Jestliže jsme jí dodali parfém, je to způsob, jak ji udělat ještě více jedinečnou a zvláštní,“ míní Silvia Venturiniová-Fendiová. Ta na projektu spolupracovala s parfumérem Kurkdjianem a uměleckou fotografkou Christelle Bouléovou.

Spojení mezi italskou značkou a francouzským nosem vyplynulo samo ze sebe, neboť Fendi umí pracovat s kůží a Francis Kurkdjian má zase metodu, jak navonět věci na dobu tří let. "Fendi mě požádala, abych použil svůj vynález," říká Francis Kurkdjian. Nejprve ale bylo potřeba mít jistotu, že kůže používaná značkou Fendi na kabelky vydrží dlouhé máčení v parfémové lázni, trvající několik dní až týdnů, a že se nerozloží.

Dlouhá cesta za správnou vůní

Aby parfumér nalezl tu správnou vůni, pátral v archivech rodinné instituce a v jejích dílnách v Římě, kde se dělá vysoká krejčovina. „Zapůsobila na mě její lehkost (značka Fendi je známá svými mimořádně jemnými materiály). Je to značka plná humoru. Parfémy pro kůži jsou tradičně těžké, příliš mužské, s dehtovým nádechem. Já jsem chtěl dosáhnout jemné, kulaté, jednoduché a unisexové vůně,“ vysvětluje Francis Kurkdjian.

Kůži tak obaluje vůně muškátu a kosatce, je zjemněna, aniž by ztratila svůj přirozený vzhled. Tyto tóny, které se jen slabě odpařují, ostatně zaručují výdrž parfému. Toho by nedosáhla například citronová vůně. Ale jak rozlišit na fotografii nebo na dálku vůni kabelky?

Bylo to velmi složité

Parfumér vybídl italskou značku, aby šla v projektu ještě dál a požádala o spolupráci umělkyni Christelle Bouléovou, s níž on sám spolupracuje už několik let. Mladá žena zdokonalila techniku, jak duši parfému zachytit vizuálně. Na stříbrný fotografický papír nanáší několik kapek tak, aby se zrodil image vůně. Každá vůně má prý totiž svůj obraz.

„Získat vůni této žluté kabelky Fendi bylo velmi složité, musela jsem exponovat papír zvláštním fialovým světlem. Výsledná fotografie musela být nejdříve otištěna na kůži, z níž se kabelka vyrábí,“ tvrdí Christelle Bouléová. Jméno parfému, Fendi Frenesia, bylo zvoleno tak, aby zachycovalo lehkost vlastní značce a radostný, dynamický a téměř živý image. Dvě počáteční písmena F jsou poctou Karlu Lagerfeldovi, který zkratku nakreslil.