Malý zázrak jménem hořčík. Pomáhá nejen srdci, ale i proti depresím

Velké množství hořčíku je zejména v zelené zelenině
Zobrazit fotogalerii (3)
 

Takřka každá buňka v našem těle potřebuje hořčík na to, aby dosáhla své plné kapacity či výkonu. Zdá se vám takové tvrzení až příliš? Tak se sami přesvědčte o tom, že bez hořčíku by v našem těle mohlo fungovat jen máloco.

Hořčík je základní minerál, který je zodpovědný za energetický metabolismus, replikaci DNA, syntézu bílkovin a detoxikaci organismu. Pokud není hladina hořčíku v rovnováze, tělo nemůže efektivně fungovat. Mnozí lidé trpí nedostatkem hořčíku, nicméně o tom vůbec nemají žádné tušení.

Problémem je, že tělo samo o sobě není schopno tento minerál produkovat, měli bychom proto dbát na vhodnou výživu. Hořčík se nachází v mnoha potravinách, včetně zelené zeleniny a také v oříšcích nebo semínkách. Pokud upravíte stravu a doplníte zásoby hořčíku, tělo bude znovu efektivně fungovat.

Pomáhá namoženým svalům

Po jakémkoliv cvičení se ve svalech tvoří kyselina mléčná, díky které pociťujeme jejich namožení. Hořčík má schopnost část této kyseliny mléčné vytlačit a snížit tím bolest svalů. Stačí si dát teplou koupel a přidat do ní polovinu šálku epsomské sole. Proti svalové horečce působí přímo zázračně.

Přirozenými zdroji hořčíku jsou banány, mandle, ořechy, tmavá listová zelenina, obilí, celozrnné pečivo, ale i oblíbená čokoláda. Uvádí se, že průměrný příjem hořčíku v potravě by měl být okolo 300 mg denně.

Poskytuje více energie

Pokud dbáte na svou výživu a sport, ale permanentně se cítíte unavení, velmi často je to díky nedostatku hořčíku. Tento minerál totiž hraje naprosto klíčovou roli v tom, jak tělo zpracovává energii, protože při nedostatku hořčíku má náš metabolismus problém s přeměnou glukózy na chemickou energii.

Podporuje zdravé srdce

Jelikož se velké množství hořčíku nachází v srdci, je pro naše zdraví obzvláště důležitý - je zodpovědný za kontrolu funkce krevních cév, regulaci krevního tlaku a normální srdeční kontrakce. Nedostatek hořčíku by tak byl z těchto důvodů neuvěřitelně nebezpečný.

Pomáhá během menstruačních problémů

Hořčík neuvolňuje pouze svalové křeče po cvičení, ale také zmírňuje bolest, která je způsobena menstruačními křečemi. Křeče, způsobené menstruační bolestí, se chovají podobně jako křeče, které vás popadnou po cvičení. Můžeme se tedy koupat v epsomské soli nebo si hořčíkový olej vmasírovat na břicho.

Pomůže vám usnout

Hořčík je schopen pomoci i jedincům, kteří mají problém večer usnout, nebo dokonce s nespavostí jako takovou. Nejen, že pomáhá uvolnit svaly, ale také podporuje některé úrovně GABA, neurotransmitter, který reguluje úzkostlivé myšlenky, díky čemuž se minimalizuje stres. Právě to pomáhá lepšímu usínání. Hořčík v tomto případě nejlépe užijete tak, že si ho natřete přímo na polštář.

Zatočí s depresemi

Horčík hraje důležitou roli při udržování funkcí mozku a při stabilizaci našeho stavu mysli. Některé studie zjistily silnou korelaci mezi nízkými hladinami hořčíku a zvýšeným rizikem nepříjemné deprese, kterou dnes trpí pomalu každý člověk na světě.

KAM DÁL: Rozhodnutí Ústavního soudu může vyvolat politickou krizi. Ta pachuť ve mě zůstane dlouho, říká předseda Poslanecké sněmovny Vondráček.


Životní styl

Zdraví