Nedělejte zbytečné chyby na cestě k vysněné postavě. Několik drobností přispěje k úspěchu

Neničte svoje úsilí zbytečnými chybami. Několik rad se vždy hodí
 

Do plavek už letos asi hubnout nemusíme, přesto se mnozí stále pokoušejí vylepšit figuru a hlavně posílit svoje zdraví. Pokud patříte mezi příznivce “jízdy” na rotopedu, měli byste zpozornět. Zdánlivě drobné chyby, kterých se dopoušíme téměř všichni, mohou do značné míry zmařit úsilí, které tomuto sportu věnujeme… 

Ještě než si na rotoped vůbec prvně sednete, je nutné zkontrolovat, jestli je správně nastavený. Jen tak může pomáhat - v opačném případě se dočkáme spíš nových zdravotních problémů než prospěchu pro tělo. 

Správná výška

Jak vysoko by mělo být sedlo rotopedu? Podle odborníků je třeba, aby bylo ve výši pasu. Pak můžeme cvičit s největší účinností a při co nejmenší zátěži, která by mohla vyvolat zdravotní problémy. Správně nastavenou výšku sedla rotopedu poznáme také podle toho, že ve spodním bodu rotace pedálů budou nohy zcela, ale přirozeně nataženy. Naopak v nejvyšším bodu mají být stehna v rovnoběžce s podlahou. A řidítka? Rozhodně nesmí být níž než sedlo, je třeba je zvednout minimálně do jeho úrovně, ideálně však o něco výš. 

Rovně a klidně

Ještě než začneme cvičit, měli bychom si uvědomit, jak správně na rotopedu sedět. Špatná poloha těla totiž může bránit správnému rozvádění kyslíku v těle, a tím bránit tomu, co si přejeme - spalování glukózy. Vzpřímený neshrbený posez umožňuje hluboké nádechy. První dny takového tréninku se mohou sice zdát trochu nepohodlné, ale jde jen o zvyk a několik prvních dní. Důležité je sedět co nejklidněji, a to i v případě, kdy při cvičení posloucháme hudbu. Kymácení ze strany na stranu k lepšímu výsledku opravdu nepřispěje. Je dobré si uvědomit, že takovou energii je vhodnější napřít do samotného cvičení - jistě to bude prospěšnější. 

Nic se nemá přehánět

Většina rotopedů má nastavitelný odpor, tedy v podstatě náročnost tréninku. Rozhodně ale není dobré hned zpočátku přepínat síly a snažit se překonat nejvyšší náročnost. Spíš než k lepší fyzičce bychom se mohli záhy dopracovat k poškozeným kolenům a bolestem v kyčlích. Je proto nutné najít si vlastní úroveň, která bude vyhovující, ale nepřetíží prozatím netrénované tělo. 

Nejde o módu, ale o pohodlí

Nejen správné nastavení rotopedu i těla, ale i správné oblečení může přispět ke správným návykům takového cvičení. I když cvičíme doma, měli bychom proto dbát na kvalitní sportovní oděv, který pomůže odvádět pot a nebude zdrojem nepříjemných pocitů. Nezapomeneme přitom ani na dobré spodní prádlo. To samé se samozřejmě týká také dobře padnoucí sportovní obuvi, která zpevní nohu, ale nebrání přirozenému pohybu. Ano - to všechno bychom měli dodržovat nejen ve fitnesscentru, ale i doma. Nejde o módu, ale o pohodlí, které přispěje k dobrému pocitu ze cvičení. Ten pro změnu pomůže při příštím rozhodování, zda usednout na rotoped i příště. Vždyť právě pravidelnost je jednou z nejdůležitějších podmínek úspěchu.

KAM DÁL: Krádež, která proslavila Monu Lisu. Mezi obviněnými byl i jeden slavný malíř.


Zdraví

Hobby