Správa železnice chce opravit přejezd v Týnci

Vydřený asfalt od podvozků aut u odvodňovacího žlabu
 

Za případné poškození vozidla si řidiči nejspíš mohou sami. Omezení rychlosti 30 km/h totiž platí pro všechny nezabezpečené přejezdy.

"Osadíme nový odtokový žlab a budeme se snažit snížit výškové rozdíly mezi okraji přejezdu a stávající komunikací. Část přejezdu železniční vlečky nemůžeme opravovat, protože soukromý vlastník se odmítl na opravě podílet," sdělil mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Marek Iliaš. 

Opravu raději s odborným posudkem

"SŽDC nám dalo variantu, jak by si přejezd představovali opravit a my chceme ještě nechat posoudit specialistu, jestli to pomůže a bude to dobrá oprava. Teprve potom  dáme SŽDC stanovisko," řekl starosta Týnce nad Sázavou Martin Kadrnožka.

Odškodňovat se nebude

Případné odškodnění poškození podvozku zřejmě nepřichází v úvahu. "Bude poměrně složité, aby dokázali, že jsme jim škodu způsobili my. Máme znalecký posudek, který prokazuje, že při třicetikilometrové rychlosti k poškození vozu nedojde. Prozatím nám došlo pět stížností na kvalitu přejezdu, ale nevím o přímé žádosti o náhradu škody. Přejezd, který není osazen zabezpečovacím zařízením s pozičním bílým světlem, se podle předpisů vždycky musí překonávat pouze třicítkou. Na rozdíl od přejezdu se světly nebo závorami, který může řidič přejíždět maximálně rychlostí padesát kilometrů v hodině," řekl mluvčí SŽDC Marek Illiaš.  

O problematické opravě jsme psali: Na přejezdu v Týnci uberte plyn!
Klíčová slova: