Jedno vejce denně jako zázrak pro lidské tělo. Pomůže zraku, mozku a dokonce i zubům

Dvě vejce za den přinášejí neuvěřitelně pozitivní účinky na zdraví
 

Kdo snídá vejce, dělá pro své tělo mnohem víc, než si vůbec uvědomuje. Málokdo má totiž povědomí o jejich zdravých účincích pro naše tělo. Několik vědeckých studií se pod drobnohledem zaměřilo na konkrétní části těla a výsledky jsou neuvěřitelné. Pozitiv je opravdu mnoho a v následujících bodech zjistíte, že pravidelná konzumace žloutku a bílku vám může pomoci v nečekané míře. 

Sedm gramů proteinu a 85 kalorií. To rozhodně není jediné pozitivum, které obsahuje jedno slepičí vejce. Kromě toho lze počítat s antioxidanty a zdravými tuky. Po vejci i díky cholesterolu neztloustnete. Když sníte za jeden den vejce dvě, s vaším tělem se začnou dít opravdové zázraky. 

Jídlo pro mozek

Podle časopisu The American Journal of Clinical Nutrition bylo vyzkoušeno, že když produktivní muž sní jedno vejce za den, je schopen mnohem lépe zvládat testy, které zkoumají funkci mozku. Vědci je tak vejce označováno jako ideální strava pro mozek, který je schopen pomáhat s výkonem nejdůležitějšího svalu v těle i ve stáří. Ideální rada míří k matkám, které pečují o své malé děti. Když jim budou pravidelně servírovat vejce, pomohou mozek malého dítěte rozvíjet v jeho funkcích. Kromě toho je pro děti užitečný i v souvislosti s pamětí a pro kosti. 

Dobré pro zrak

Jedno až dvě vejce denně také podle vědeckých výzkumů pomáhají vašemu zraku a perifernímu vidění. Vejce vás chrání před šedým zákalem, svalovou degenerací související s věkem (AMD) a snižují riziko srdečních onemocnění a některých forem rakoviny. 

Zuby a kosti

Vitamín D ve vejcích je skvělý pro vaše zuby a kosti. Nejen, že je posiluje, ale také pomáhá tělu lépe vstřebávat vápník. Jedno velké vejce obsahuje 50 IU vitamínu D3, která je vysoce koncentrovaná v žloutku. Vědci však nyní mohou tuto koncentraci ještě zvýšit. Tím, že obohacují krmení pro slepice či kuřata o vitamín D3. Tento pokus má za výsledek více než 160krát vyšší koncentraci vitamínu D, aniž by to ovlivnilo kvalitu nebo chuť vajec.

Kardiovaskulární onemocnění

Aby těch pozitiv nebylo málo, vejce pomáhá také jako prevence před srdečními chorobami. Studie prokázaly, že fosfolipidy obsažené ve vejcích regulují absorpci a záchyt cholesterolu v těle. Další studie univerzity ve východním Finsku ukázala, že konzumace jednoho vajíčka denně nezpůsobuje koronární srdeční choroby. A další zjištění poukázala, že častá konzumace vajec nezvyšuje ani riziko vzniku kardiovaskulárních onemocnění. 

KAM DÁL: Na procházku s láskou. Každodenní rituál pročistí hlavu a překvapí zdravým účinkem proti depresi a úzkosti