Vysoký cholesterol: Pomůže vám jednoduchá a rychlá snídaně

Se snížením hladiny cholesterolu v krvi vám může pomoci mimo jiné i chutný ovocný šejk
  |   zajímavost

Tento nebezpečný stav je poměrně běžným problémem. Zpočátku se neprojevuje žádnými symptomy, ale postupem času může způsobit vážné zdravotní problémy, mezi které patří mimo jiné i mrtvice a infarkt.

Cholesterol je voskovitá látka, která se přirozeně nachází v našem krevním oběhu. Naše tělo ji využívá k výrobě nových buněk, může ale způsobit i celou řadu vážných zdravotních problémů. Cholesterol v krvi se stává nebezpečným v momentě, kdy se jeho hladina v krvi nadměrně zvýší. V takovém případě se totiž začíná usazovat na stěny cév.

Voskovité usazeniny na stěnách cév poté snižují průtok krve a v některých případech je mohou i zcela zablokovat. Někdy se totiž tyto usazeniny ze stěn cév uvolní a zformují krevní sraženinu, která poté může vyvolat infarkt nebo mrtvici blokací průtoku krve.

Tomuto nebezpečnému stavu lze ale naštěstí lehce předejít. Vysoký cholesterol je totiž ve většině případů důsledkem nezdravého životního stylu, do kterého patří mimo jiné i nedostatek pohybu a konzumace nezdravých potravin.

Prevence

Hladinu cholesterolu v krvi můžete snížit pomocí několika jednoduchých kroků, které vám zároveň pomohou s jeho prevencí.

Zaměřte se na vyvážený jídelníček, který zahrnuje vysoké množství zeleniny, ovoce a celozrnných potravin, a vyhněte se průmyslově zpracovaným potravinám a jídlům s vysokým obsahem nasycených mastných tuků. Tento typ tuků naleznete zejména v potravinách živočišného původu. Dále je nutné udržovat si zdravou tělesnou hmotnost, obezita je totiž jedním z faktorů zvyšujících riziko vzniku vysoké hladiny cholesterolu v krvi.

Další důležitou součástí prevence tohoto nebezpečného stavu je pravidelná fyzická aktivita, vyhýbání se stresu a zlozvykům, jako je kouření a nadměrná konzumace alkoholu.

Jak s kouřením lehce skoncovat najdete zde.

Smoothie

Ideální snídaní pro snížení hladiny cholesterolu v krvi a prevenci jejího vzniku je ovocný šejk se syrovátkovou bílkovinou. Studie dokazují, že tento typ proteinového prášku dokáže snižovat rizikové faktory, které vedou k nadměrnému zvýšení hladiny cholesterolu v krvi.

Stačí jen v mixéru rozmixovat nízkotučný jogurt, mandlové mléko (či vodu), několik kostek ledu, lesní ovoce a jednu odměrku syrovátkového proteinu.

Zdroj: Mayo Clinic, Journal of the American College of Nutrition

KAM DÁL: Onemocnění srdce: Jak ho poznat a jak mu předejít.


Hobby