Zvyšte příjem tekutin, zlepší se vám nálada a mozek vám poděkuje

Jak je velmi dobře známo, voda je pro lidský organismus nesmírně důležitá. Velkou roli hraje i její dostatečné množství, které může zlepšit duševní i fyzické zdraví. Pokud budete pít alespoň dva a půl litru tekutin denně, můžete očekávat snížení únavy, zlepšení nálady a i třeba odstranění průjmu či naopak zácpy.

28.09.2018 - 14:00  
Dostatečné množství tekutin je základem pro zdravý lidský organismus
Zobrazit fotogalerii (4)

Nedostatečný pitný režim, stejně tak i její vysoce nadměrná konzumace, může způsobovat mj. i například problémy s ledvinami. Pokud toho zkrátka během dne vypijete málo, můžete očekávat velmi brzy bolesti hlavy či náhlý pokles tlaku, přehřátí či třes. Výjimkou nebývá ani již zmiňovaná zácpa. Velmi často dochází také ke vzniku ledvinových či žlučníkových kamenů.

Nejen nealkoholické nápoje dokážou pozvednout náladu. Podle odborníků z jedné americké univerzity se může dokonce i pokles o pouhé 1-2 procentuální body pod optimální hydrataci začít kazit nálada. A proto pijde každý den minimálně 2,5 litrů tekutin.

Správná hydratace jedním ze základních návyků

Lékaři se shodují na tom, že správná hydratace lidského organismu je jedním z nejzdravějších návyků, které si člověk může osvojit. Mnoho lidí je také překvapeno, jaký blahodárný vliv na lidský organismus má pouhý vyvážený pitný režim.

Pokud to vezmeme z druhé stránky, je naprosto logické, že všechny buňky v těle potřebují ke svému životu vodu, bez ní by zkrátka správně nefungovaly. Odborníci také upozorňují, že nejen buňky obsahují vodu, ale i jejich „prostor,“ kterým jsou obklopeny. Při dehydrataci se buněčné membrány stávají méně propustnými, brání přítoku hormonů a živin do buňky a zabraňují odplavení odpadních produktů, které způsobují poškození buněk.

Voda je důležitá i pro mozek

Také pro samotný mozek je voda nesmírně důležitá. Všechny neurony a synapse potřebují ke své činnosti dostatek vody, aby správně fungovaly. Právě nedostatek vody je jedním z hlavních viníků poklesu paměti či duševní výkonnosti. Mnoho odborníků upozorňuje i na to, že pouhá ztráta 2 % vody pod obvyklou normu dokáže zaznamenat výrazný pokles síly či motivace a způsobovat únavu.

Stop mlsání i vzhůru za krásnou pletí

Samotná voda dokáže také potlačit chuť na něco dobrého. Je dokázáno, že zvláště ženy jsou schopny dostatečným pitným režimem „suplovat“ přísun stravy, zvláště touhy po něčem sladkém. To potvrzují i lékaři: „Skutečně je to tak, správná hydratace potlačuje chuť k jídlu a pomáhat při hubnutí nebo při řízení hmotnosti.“

Hebká, vláčná, pružná a zejména zdravá. Právě po takové pleti touží většina žen. Ke zlepšení kvality pleti prokazatelně pomáhá právě i pravidelné pití vody. Naopak, její nedostatek urychluje stárnutí, a tedy i její vzhled.

Točí se vám často hlava nebo je vám na omdlení? Mohou to být příznaky vážnějšího onemocnění. Více čtěte: ZDE.