Jak rychle zhubnout: Pomohou vám tato tři pravidla

Ideální pro rychlé hubnutí je kombinace kardia a cvičení se závažím
  |   zajímavost

Hubnutí může být pro řadu z nás zdlouhavý a vyčerpávající proces. Existuje ale hned několik tipů a triků, které vám mohou pomoci ho značně urychlit. Stačí jen dodržovat tři jednoduchá pravidla a máte vyhráno.

Zbavení se několika přebytečných kil může vést k tomu, že budete lépe vypadat v plavkách, ale také se tímto způsobem můžete vyvarovat hned několika zdravotních problémů. Podle expertů je ale nutné vyhnout se drastickým dietám, hladovkám a dalším extrémním způsobům hubnutí. Ty by vám totiž mohly naopak ještě přitížit. Ideální je snižovat vaši tělesnou hmotnost maximálně o 1 kg za týden.

Tělo a metabolismus každého z nás je jiný. Pokud se vám tedy nedaří dosáhnout tempa hubnutí 1 kg za týden, není to důvod k panice. Existují ale 3 pravidla, která vám se zrychlením shazování přebytečních kil pomohou.

Vyhněte se rafinovaným sacharidům

Řeč je o průmyslově zpracovaných potravinách, které obsahují velké množství sacharidů.

Tento druh jídel totiž často bývá ochuzen o vlákninu, která nám pomáhá udržet si pocit sytosti po delší dobu.

Studie dokazují, že při nahrazení rafinovaných sacharidů těmi, které nejsou průmyslově zpracované, zkonzumuje daný člověk denně mnohem méně kalorií. Sacharidy, jako je rýže, batáty, nebo quinoa, nám totiž pomáhají cítit se déle plní a zabraňují nám tak v přejídání.

Zaměřte se na bílkoviny

Každé jídlo by podle výživových specialistů mělo v ideálním případě obsahovat nějaký zdroj bílkovin, zdravého tuku, zeleninu a malou porci průmyslově nezpracovaných sacharidů.

Bílkoviny našemu tělu pomáhají budovat svaly a tak i zrychlit proces hubnutí, jak dokazují výzkumy.

Zařaďte do vaší rutiny více pohybu

Naprosto neodmyslitelnou součástí hubnutí je také pohyb. Dokonce ani nemusíte trávit hodiny v posilovně. Stačí pravidelně chodit na delší procházky nebo projít se po schodech místo použití výtahu.

Nejrychlejší výsledky ale přináší kombinace kardia a cvičení se závažím, jak dokazují studie.

Zdroj: Healthline, Wiley Online Library, National Library of Medicine

KAM DÁL: Lékařka radí, jak vybrat opalovací krém: Stačí faktor 30?


Životní styl

Zdraví

Hobby