Odolný tuk na břiše: Proč je tak nebezpečný a jak se ho lehce zbavit

Tuk na břiše mimo jiné i zvyšuje riziko vzniku onemocnění srdce
  |   zajímavost

Celá řada lidí má problém s usazováním nadbytečného tuku v oblasti břicha. Tento problém bychom ale rozhodně neměli ignorovat. Tukové zásoby v oblasti pasu totiž mohou mít vážné negativní následky na naše zdraví.

Tukové zásoby v oblasti břicha mohou zvýšit riziko vzniku srdečních onemocnění, Alzheimerovy choroby, mrtvice a dalších vážných nemocí, jak na svém webu uvádí WebMD.

Viscerální tuk totiž tvoří více určitých proteinů, které mají negativní vliv na naše orgány. Dochází totiž k jejich zanícení, zúžení cév, následnému zvýšení krevního tlaku a dalším zdravotním problémům.

Jak se tuku na břiše zbavit

Bohužel neexistuje cvik nebo speciální dieta, která by dokázala cílit na jedno jediné úložiště tuků. Zhubnout pouze v určité partii těla bohužel nejde, výsledek musí být součástí celkové snahy o formování postavy.

K tomu, abyste toho dosáhli, je nutné do vaší každodenní rutiny zařadit více pravidelné fyzické aktivity a mimo jiné také provést hned několik změn jídelníčku.

Cvičení

Každý den byste se měli věnovat alespoň nějaké formě fyzické aktivity. Nemusí se jednat o náročné cvičení v posilovně. Klíčem k udržitelným výsledkům je konzistence, ne intenzita. Každý den byste měli být v pohybu minimálně po dobu 30 minut.

Jednoduchý cvik, který vám pomůže hubnout efektivně, najdete zde.

Ze začátku se může jednat i o nenáročnou procházku v přírodě nebo intenzivní úklid domu či bytu. Pokud ale chcete vidět výsledky co nejrychleji, měli byste se začít věnovat cvikům se závažím, které vám pomůže rychle si vybudovat více svalové hmoty. Svaly totiž spalují tuky, jsou tedy pro proces formování postavy naprosto nezbytné.

Jídelníček

Při plánování jídelníčku byste se měli soustředit na zařazení více zeleniny, ovoce a celozrnných produktů do vaší stravy, naopak se vyhnout průmyslově zpracovaným potravinám a ingrediencím s vysokým obsahem nasycených tuků.

Ideální je zaměřit se také na potraviny s vysokým obsahem vápníku a vitamínu D. Studie dokazují, že tento typ potravin je spojován s nižším procentem tuku usazeného na břiše.

Potraviny s vysokým obsahem vápníku a vitamínu D:

  • kapusta
  • špenát
  • okra
  • sójové boby
  • sardinky
  • losos
  • okoun
  • bílé fazole
  • pstruh duhový

Zapomínat bychom ale neměli ani na potraviny s vysokám obsahem bílkovin, které jsou nezbytné pro tvorbu nové svalové hmoty.

Zdroj: WebMD, National Library of Health

KAM DÁL: Rychlé hubnutí: Nápoj, který vám pomůže shodit kila navíc.


Zdraví

Hobby