Cílem rekonstrukce bylo zvýšení rychlosti, nyní mohou po této trati svištět rychlíky rychlostí až 160 kilometrů v hodině. Paradoxem je ovšem to, že přesně v den, kdy mohly vlaky jezdit rychleji, doplatila na svou neopatrnost žena, kterou v Běchovicích vlak srazil. Bohužel lidi, kteří přecházejí koleje v místech, kde se to nesmí, místo aby použili přechod, vidíme stále.
Pojedete rychleji a pohodlněji
Dále se zlepšila prostorová průchodnost a únosnost železničního svršku: „Hlavním přínosem stavby je zvýšení kvality osobní dálkové dopravy, a to zejména z hlediska vyššího pohodlí při cestování a běžného dosahování maximálních možných rychlostí až do 160 km/h,“ sdělil generální ředitel Správy Dopravní železniční cesty Pavel Surý.
Oprava za dvě miliady
Na trati byl použit zcela nový typ konstrukce s pružným upevněním, což cestující pociťují už nyní - zkrátka a dobře vlak mnohem méně "drncá" a jízda je plynulejší. Modernizace stála 1 724 800 775 korun bez DPH. Projekt byl spolufinancován Evropskou unií v rámci Operačního programu Doprava, kdy plánovaná výše příspěvku z Fondu soudržnosti představuje až 1 196 204 042 Kč.