Uzavření nadjezdu v Lysé se opět odkládá. Město s ním ale má i další záměr

Řidiči si mohou oddychnout, nadjezd v Lysé nad Labem se totiž ještě letos uzavírat nebude. Termíny se totiž opět oddalují. Kdy se začne stavět nový nadjezd a jak dlouho to bude trvat?

31.10.2017 - 11:00   |  
Po nadjezdu jezdí denně obrovské množství aut. Jeho uzavření bude znamenat velké komplikace. Kdy k němu dojde?
Zobrazit fotogalerii (3)

Klid v rámci nadjezdu v Lysé nad Labem bude pokračovat, ovšem napětí nepoleví, spíše naopak. Řidiči se totiž stále musí připravit na to, že je čeká více než rok dlouhá uzavírka a nepohodlí v rámci přestavby nadjezdu. Práce ale nakonec nebudou probíhat ještě v letošním roce, jak se původně předpokládalo, nicméně se přesunou na kraj příští roku.

Stále se posuzují nabídky

Zásadním problémem celého projektu je to, že stále ještě nebyl krajem vybrán dodavatel stavby. "Předpokládaný termín uzavření smlouvy s budoucím zhotovitelem je do konce listopadu 2017. Následovat budou jednání se SŽDC a první demoliční práce přichází do úvahy po Novém roce v lednu nebo v únoru 2018," uvedla Helena Frintová, tisková mluvčí kraje.

V každém případě bude projekt opravdu mimořádně náročný. Celá akce by totiž měla trvat až dva roky. "Stávající nadjezd nad železnicí bude úplně zbourán a postaven nový. Vypadat bude ale úplně stejně jako ten, který je na místě aktuálně," vysvětlil nám starosta města Karel Otava.

Město přestavby využije

Stavba nového nadjezdu v Lysé nad Labem je sice čistě v režii kraje, ovšem město vše využije k tomu, aby mohlo pracovat jinde. V době generální přestavby chce totiž klidového stavu v centru města využít k opravení dvou páteřních ulic.

Nejdříve přijdou na řadu přípravné práce a následně demolice starého nadjezdu. Náklady na stavbu by se měly pohybovat okolo 250 milionů korun.

"Z městských peněz půjde oprava, kanalizace, nové chodníky, veřejné osvětlení a kanalizace ve dvou páteřních ulicích Mírová a Československá," popsal Otava, jak město budoucí stav využije.

Výhodou bude bezesporu daleko menší provoz, který je na páteřní komunikaci, vedoucí přes nadjezd, opravdu velký. Denně po ní totiž projede až deset tisíc aut. Kraj ještě musí dořešit výluky, které budou záviset na požadavcích zhotovitele stavby a také samotný harmonogram prací.

Objízdné trasy budou dlouhé

Rekonstrukce mostního objektu bude probíhat podle předpokladů za úplné uzavírky sil. II/272 s vedením provozu po objízdné trase. Ta je navržena po dálnici D11, silnici I/38, II/275 a dálnici D10. "Při projednávání objízdné trasy bylo dohodnuto použití běžně neprůjezdné trasy kolem areálu firmy Kovona a. s. ve Švermově ulici pro vozidla integrovaného záchranného systému," vysvětlil nám tiskový mluvčí Středočeského kraje Pavel Lochař.

Dohodnuto bylo také provedení zpevnění stávajících polních cest v prodloužení ulic Ke Kovoně a Na Zemské stezce pro vedení účelové staveništní komunikace s DZ Zákaz vjezdu všech vozidel s dodatkovou tabulkou "Mimo vozidla stavby".