Monumentální dálnice uprostřed Prahy. Přes magistrálu se bude moci chodit pešky nejen špinavým podchodem

Podchodem pod Legerovou ulicí denně projdou tisíce lidí
 

Se zajímavou změnou v pěší dopravě přichází hlavní město Praha. Spojení Václavského náměstí a Vinohrad má jednu na první pohled nepřekonatelnou bariéru. Magistrála je jedna z nejfrekventovanějších dopravních komunikací a nově ji přeruší dlouho očekávaný přechod. Co to pro plynulost provozu znamená? 

Deset tisíc chodců denně používá úzký a nevzhledný podchod pod Legerovou ulicí, který je v těchto místech jediným spojovacím prvkem Vinohrad a Václavského náměstí. I když tento specifický kout Prahy dávno není shromaždištěm kriminality a strachu, bezesporu se stále nejedná o funkční a udržitelný prvek městského urbanismu. Podchod, který není ani vhodný pro vozíčkáře, tak čeká po letech alternativa v podobě dvou přechodů.

Co se změní? 

Pražští řidiči zpozorní a pomalu napnou pěsti. Legerova ulice a další přechod? Další omezení automobilové dopravy? Nic takového se nestane a o to podivnější je fakt, že s tímto nápadem přichází magistrát až v roce 2021. Křižovatka Legerova a Vinohradská tak dostane dva zcela nové přechody, které budou pouštět chodce v době, kdy na semaforu pro automobily svítí červená. Nic se tak pro řidiče nezmění. 

Částečně se tak vyřeší nepohodlné a nevzhledné místo, které je pod tlakem několika tisíc chodců, které zdejší rozvržení veřejného prostoru vede pod zem. Konkrétně denně podchodem projde téměř 21 tisíc lidí a 450 lidí se pokouší přejít ulici Legerova mimo přechod, což je od podstaty velmi riskantní. 

„Měli bychom maximálně podporovat nejpřirozenější pohyb po městě, kterým je chůze. Mezi dvěma městskými částmi chodí desetitisíce lidí denně. Není důvod zde nemít přechody, když zde stejně máme semafory a řidiči čekají na zelenou. Během toho času budou moct lidé přejít silnici,” říká náměstek primátora hl. m. Prahy pro dopravu Adam Scheinherr.

Pokračování v práci

Přechod navazuje na provedené úpravy v okolí Národního muzea, tedy položení pokračující tramvajové trati, rozšíření chodníků a úpravy Čelakovského sadů, a je tak logickým pokračováním kultivace veřejného prostranství na jednom z nejvýznamnějších míst české historie i současnosti. 

Zároveň díky rozšíření „Chodníčku smrti“ mezi Hlavním nádražím a muzeem a novým přechodům vzniká zjednodušení pěšího propojení mezi železnicí a metrem. Dosud museli chodci jdoucí z nádraží křižovatku složitě obcházet, aby se dostali na metro.

KAM DÁL: Praha chce být jako Sydney. Nová budova filharmonie se může radikálně prodražit.


Hobby