Novinka v oblasti podnikání v době koronaviru: Firmy objevují výhody flexibilních kanceláří

30.09.2020 - 11:00  

Pandemie koronaviru se stala katalyzátorem změn v mnoha oblastech podnikání. Stranou nestojí ani trh s kancelářskými prostory, které jsou v posledních měsících kvůli vyšší míře práce z domova často poloprázdné.  Společnosti proto objevují výhody flexibilních kanceláří a začínají je také více využívat. Jiní o nich přitom možná ještě ani neslyšeli. Jak fungují a co pomáhá jejich rychlému rozvoji?

Zpravidla krátkodobější kontrakty a z toho plynoucí výrazná flexibilita – to jsou hlavní rysy konceptu flexibilních kanceláří. „Nabídka center nabízejících tento typ prostor se liší, v našem případě firmám nabízíme kanceláře s různým počtem míst, záleží na jejich potřebě. Nájemníkům jsou také k dispozici společné prostory, relaxační zóny, venkovní terasy či zasedací místnosti,“ vysvětluje manažerka Business Link Visionary Jana Gerhátová s tím, že v případě holešovického centra se platí za počet pronajatých míst.

Efektivní využití prostor v době home office

Využívání klasických kanceláří je v současné době výrazně ovlivněno prací z domova. Mnoho společností si v posledních týdnech a měsících vyzkoušelo, že je takový systém práce možný. Nové hygienické normy navíc značně ovlivňují práci ve velkých otevřených prostorách – tzv. open space. Důsledkem toho je neefektivní využití kanceláří, přičemž zvažování finanční náročnosti je typické právě v časech nejistého hospodářského vývoje. „Dnes je namísto okázalosti důležitější ekonomická stránka, firmy se proto snaží vybrat prostor tak, aby jimi nabízená pracovní místa mohla fungovat plynule a efektivně,“ vysvětluje Gerhátová a poukazuje na fakt, že tradiční nájemníci jsou obvykle vázáni dlouhodobými smlouvami, takže je pro ně obtížné změnit svůj model využití kancelářských prostor dostatečně rychle na to, aby se přizpůsobili situaci na trhu.

Práce na principu rotačního modelu

Naprostá většina pracovníků možnost home office vítá, přesto pouze malá část z nich vyjadřuje zájem pracovat pouze z domova. Vzhledem k potřebě kombinace práce na dálku s prací v kanceláři vzroste popularita tzv. rotačních balíčků. U takového produktu mají společnosti k dispozici více přístupových karet, než jaký je jejich počet pronajatých pracovních míst. V takovém případě je nutné koordinovat, kdo pracuje z kanceláře a kdo vzdáleně, což je kompenzováno zpravidla nižší cenou za kancelářské prostory.

KAM DÁL: Pražírna kávy zpod Malých Karpat má co nabídnout


To nejzajímavější do Vašeho e-mailu

Přihlášení k odběru newsletteru