Rekonstrukce úvalského náměstí byla schválena. Výsledek má být velkolepý

Rada Středočeského kraje na svém zasedání dala zelenou rekonstrukci náměstí Arnošta z Pardubic a Husovy ulice. Jak moc finančně náročné stavební práce budou a jak bude náměstí po rekonstrukci vlastně vypadat?

07.09.2017 - 12:00   |  
Takhle nějak by to mělo na náměstí v Úvalech...
Zobrazit fotogalerii (3)

Velký úspěch přineslo zasedání rady Středočeského kraje, které se uskutečnilo na konci měsíce srpna. Schválila se totiž spoluúčast Středočeského kraje na rekonstrukci náměstí Arnošta z Pardubic a Husovy ulice, přičemž akce zahrnuje také ulici Podhájí.

"V současnosti probíhá budování zázemí stavby, které se bude nacházet v dolní části náměstí před školou, jelikož jiný prostor již nebyl v centru Úval k dispozici," vysvětlil současnou situaci starosta města Petr Borecký, přičemž o tom, jak bude řešena doprava na náměstí a v Husově ulici, budou podle jeho slov občané v nejbližší době informováni.

Stavba spolkne více než 50 milionů

Se startem se počítá ve druhé polovině zaří, přičemž momentálně přichází v úvahu termín 18. září. Pracovat by se na náměstí mělo rovných 13 měsíců. "Jedná se o jednu z nejnáročnějších staveb ve veřejném prostoru města za poslední dobu, který zásadně promění podobu centra Úval," vysvětlil Borecký důležitost celé akce.

Celkem se jedná o cca 14 400 m2 veřejných ploch. Územím prochází stávající silnice III/01214, vydlážděná žulovými kostkami.

Město se poučeno průběhem stavby v ulici Riegrova věnovalo přípravě výběrového řízení opravdu hodně a výslovně si na Středočeském kraji vymínilo podstatně vyšší kompetence při řízení celé stavby. "Věříme, že se to pozitivně promítne na průběh stavby i na kvalitu jejího provedení," dodal Borecký.

Řešené území je vymezeno ulicí Husova v úseku od železničního přejezdu k náměstí Arnošta z Pardubic, dále prostorem náměstí a prostory kolem provizorní školní jídelny, kostela a ulicí Riegrova v úseku od náměstí po křížení s ulicí v Podhájí.

V přidruženém prostoru komunikace a na náměstí jsou torza stávajících asfaltových chodníků nevyhovujících parametrů v dezolátním stavu, jejichž rekonstruce je mimo jiné předmětem celého projektu.