Hubněte efektivně! Víme, v jakou denní dobu se vám cvičení nejvíce vyplatí

Pro ty, kteří chtějí shodit přebytečná kila, je nejlepší zacvičit si ráno na lačný žaludek
 

Jídelníček a pohyb hrají v hubnutí přebytečných kil klíčovou roli. Není to jednoduché, ale máme pro vás pár tipů na to, jak celý proces urychlit. Dr. Michael Mosley prozradil, v jaký čas je cvičení nejefektivnější podle toho, jaké jsou vaše cíle...

Ti, kteří chtějí zhubnout přebytečná kila, by si měli hlídat i to, co jedí. Pro udržitelnou ztrátu hmotnosti je zkrátka nejlepší zkombinovat vyvážený jídelníček spolu s fyzickou aktivitou.

Pravidelné cvičení několikrát do týdne je nutností, pokud toužíte po vyrýsovaném těle. Je ale také velmi důležité mimo pravidelné posilovací cviky i každý den se nějakým způsobem pohybovat, může jít klidně i jen o 30 minut dlouhou procházku.

Cviky pro každého

Existuje nepřeberné množství různých typů cvičení, je tu tedy něco opravdu pro všechny. Každý si v dnešní době může lehce najít cvičení, které mu bude vyhovovat a bude ho bavit.

Dr. Mosley prozradil, že jedním z nejúčinnějších druhů cvičení pro formování postavy je cvičení s přidanou váhou. Pokud si k běžným dřepům přidáte činky, tak budou zkrátka ještě mnohem účinnější.

„Experti, kteří se zabývají různými druhy sportu, říkají, že cviky s přidanou váhou jsou nejúčinnější, protože nám pomáhají zrychlovat metabolismus (rychlost, kterou naše tělo spaluje kalorie, když zrovna nic neděláme),“ vysvětluje Dr. Mosley. „Tento typ cvičení je zkrátka něco, z čeho těžíme i dlouho poté.“

Kdy cvičit?

Ať už vzpíráte, běháte, nebo se věnujete józe, Dr. Mosley prozradil, kdy se do toho pustit. Uvedl, že pro ty, kteří se chtějí zbavit nějakých těch kil navíc, je nejlepší zacvičit si brzy ráno, nejlépe nalačno. Jakýkoliv pohyb předtím, než naše tělo začne zpracovávat přijatou potravu, zrychluje metabolismus a pomáhá nám účinně pálit tukové zásoby.

„Jsou tu tedy určité výhody, pokud budete sportovat brzy ráno, ale je tu spoustu výhod, i pokud se to rozhodnete odložit na později,“ uvedl na pravou míru Dr. Mosley. „Je dokázáno, že cvičení nalačno brzy ráno je efektivnější pro spalování tuků. Pro ty, co se ale na spalování tuků nezaměřují a spíše chtějí jen zlepšit svůj sportovní výkon, je lepší cvičit později,“ doplnil odborník pro Express. Sportování v pozdějších denních hodích nám umožňuje ze sebe vydat maximum.

Jak často cvičit?

Hlavní ale je se prostě hýbat, to, kdy se k tomu dostanete, už zkrátka není tak podstatné. Je doporučeno zařadit do svého života alespoň 150 minut mírné aktivity nebo 75 minut intenzivní fyzické aktivity týdně. To je podle zdravotníků doporučeno všem lidem ve věku od 19 do 64 let.

Naše rutina by měla zahrnovat nějaký typ posilovacích cviků alespoň dvakrát do týdne. Může to být například jóga, zvedání činek nebo cvičení s vlastní vahou.

Zdroj: Express

KAM DÁL: Cvičíte a jíte zdravě, ale nic se neděje? Zkuste jablečný ocet, funguje to.