Syndrom vyhoření přichází v call centru rychle

Jeden telefonát za druhým, nátlakový prodej zcela neznámým lidem. Jak dlouho je psychicky možné zvládnout práci v call centru?
 

19.02.2016 - 08:15  
Fluktuace v call centru občas překračuje rychlost světla...

Své zkušenosti z call centra nám popsala Simona K. V první části jejího vyprávění jsme probrali pohovor a kontrolní mechanismy, které nutí operátory k práci (více ve článku Call centrum: Novodobá otrokařina nebo normální práce?).


Přístup manažerů mne mile překvapil

"Co se týče mých pocitů z práce, zpočátku jsem kupodivu příliš znechucená nebyla," pokračuje Simona. "Ano, otravujete lidi, nabízíte jim nátlakem něco, co nechtějí a spousta z nich vám položí telefon, případně přidá pár nevybíravých slov. Tak to prostě je. Nevím, jestli u mě zpočátku zafungovalo úvodní školení, ale určitou motivaci jsem měla a poměrně rychle se mi začalo v prodeji dařit.

Jednou z věcí, která mě nějakou dobu držela takzvaně při životě, byl kolektiv a vedení. V call centru pracovali lidi různých věkových kategorií, s většinou kolegů se dalo vycházet zcela bez problémů. Naši vedoucí byli kluci o něco málo starší než já, se kterými jsme si mohli od začátku tykat.

Hlavně ale znali práci operátora a měli dostatek pochopení. Když se člověku nedařilo, místo řvaní s ním probírali motivaci. Zdá se to jako normální postup, ale na předchozí brigádě jsem právě žádné zacházení v rukavičkách nezažila, takže jsem z jejich přístupu byla docela nadšená.

Čtěte také: Typy šikany na pracovišti


Syndrom vyhoření přišel záhy

Fluktuace byla samozřejmě obrovská. Nejdéle pracujícími operátory byly dvě paní ve středním věku. Obě s malými dětmi nesehnaly jinou práci na zkrácený úvazek než právě v call centru. Nabízením kreditek se živily přes dva roky a každý den vždy alespoň něco prodaly.

Z kolegů, kteří nastoupili se mnou, skončila většina z nich v průběhu měsíce. Někdo skutečně nevydržel ani pár hodin na první směně. Já sama jsem zůstala skoro čtyři měsíce s tím, že jsem chodila obvykle na dva až tři dny v týdnu. Syndrom vyhoření přichází rychle. Po celodenním omýlání stále stejných frází do telefonu a neustálém odmítání jsem byla každý večer úplně vyčerpaná. Open space také není zrovna nejklidnějším prostředím. Dnes už ale alespoň nemám problém s telefonováním."

Čtěte také: Neprodáváte? Motivujte svého obchodního zástupce

Máte zajímavou pracovní zkušenost, o kterou byste se chtěli podělit? Kontaktujte nás na emailu steinbachova@ctidoma.cz nebo telefonním čísle 778 751 073.