Jak se jednoduše zbavit tuku na břiše. Pomůže vám jednoduché "pravidlo pěsti"

Kolik jídla a v jakém poměru byste si měli nandat na talíř, odhadnete jednoduše pomocí pěsti
Foto: Depositphotos
Kolik jídla a v jakém poměru byste si měli nandat na talíř, odhadnete jednoduše pomocí pěsti
zajímavost

Tuk má v těle celou řadu důležitých funkcí, rozhodně tu ale neplatí pravidlo "čím více, tím lépe". Nadměrné množství tuku v těle může dokonce i negativně ovlivnit naše zdraví. Naštěstí existují jednoduché způsoby, jak se ho zbavit.

reklama

Velmi nebezpečné je především vysoké množství uloženého tuku v oblasti pasu. Pokud máte kolem břicha několik kil navíc, rozhodně v tom nejste sami, to ale neznamená, že vám nemohou uškodit. Právě naopak. V tomto případě je potřeba okamžitě jednat a pokusit se nadbytečného tuku co nejdříve zbavit.

V oblasti břicha se totiž tuk neukládá pouze těsně pod kůži, ale i hluboko ve středu břicha mezi naše orgány. Tento typ tuku poté, bez ohledu na vaši celkovou tělesnou hmotnost, zvyšuje riziko vzniku hned několika vážných onemocnění nebo nebezpečných zdravotních stavů. Patří mezi ně mimo jiné:

Bohužel ale nelze shodit kila pouze z určité části těla. Při snaze o zbavení se několika přebytečných kil z oblasti pasu je proto nutné snažit se o celkové snížení vaší tělesné hmotnosti.

Rozhodně ale není ideální uchýlit se k drastickým dietám, které slibují zhubnutí desítek kil za jeden měsíc. Extrémně restriktivní typy jídelníčků totiž často vyústí k tzv. jo-jo efektu. Jo-jo efekt je označení pro opětovné nabrání tělesné hmotnosti, kterou se vám podařilo shodit.

Ideálním způsobem, jak shodit přebytečnou tělesnou hmotnost a nenabrat ztracená kila zpět, je k hubnutí přistupovat pomalu. Nejdůležitější je zkrátka dodržovat celkový zdravotní styl, do kterého patří vyvážený jídelníček i pravidelná fyzická aktivita.

Pravidlo pěsti

Pomoci vám může mimo jiné také jednoduchý trik, jak kontrolovat tu správnou porci jídla. Celá řada lidí totiž jí zdravě, cvičí, ale stále nehubnou. Problémem většinou bývá, že si servírují až příliš velké porce jídla. Správné množství potravin, které byste si měli nandat na talíř, odhadnete jednoduše pomocí vaší pěsti.

Na talíři byste měli mít vždy množství bílkovin odpovídající velikosti jedné pěsti, množství zeleniny odpovídající dvěma zatnutým dlaním a "jednu pěst" sacharidů, mezi které patří mimo jiné i rýže nebo těstoviny.

Cvičení

Každý den byste se měli věnovat alespoň nějaké formě fyzické aktivity. Nemusí se jednat o náročné cvičení v posilovně. Klíčem k udržitelným výsledkům je konzistence, ne intenzita. Každý den byste měli být v pohybu minimálně po dobu 30 minut.

Jednoduchý cvik, který vám pomůže hubnout efektivně, najdete zde.

Ze začátku se může jednat i o nenáročnou procházku v přírodě nebo intenzivní úklid domu či bytu. Pokud ale chcete vidět výsledky co nejrychleji, měli byste se začít věnovat cvikům se závažím, které vám pomůže rychle si vybudovat více svalové hmoty. Svaly totiž spalují tuky, jsou tedy pro proces formování postavy naprosto nezbytné.

Jídelníček

Při plánování jídelníčku byste se měli soustředit na zařazení více zeleniny, ovoce a celozrnných produktů do vaší stravy, naopak se vyhnout průmyslově zpracovaným potravinám a ingrediencím s vysokým obsahem nasycených tuků.

Ideální je zaměřit se také na potraviny s vysokým obsahem vápníku a vitamínu D. Studie dokazují, že tento typ potravin je spojován s nižším procentem tuku usazeného na břiše.

Potraviny s vysokým obsahem vápníku a vitamínu D:

  • kapusta
  • špenát
  • okra
  • sójové boby
  • sardinky
  • losos
  • okoun
  • bílé fazole
  • pstruh duhový

Zapomínat bychom ale neměli ani na potraviny s vysokám obsahem bílkovin, které jsou nezbytné pro tvorbu nové svalové hmoty.

S hubnutím vám pomohou vajíčka

Se zbavením se přebytečných kil vám mohou pomoci obyčejná vajíčka.

Studie dokazují, že vám s hubnutím může pomoci pravidelné zařazení této potraviny do vaší stravy. Ideální je vejce do jídelníčku zařadit minimálně pětkrát týdně. Obsahují totiž velké množství proteinu, který vám mimo jiné pomůže zahnat hlad, navozuje totiž pocit plnosti.

Dále také poslouží k posílení svalů, a tím pádem i většímu množství spálených kalorií, což povede ke ztrátě nadbytečných kil.

Jak se zbavit odolného tuku během menopauzy najdete zde.

Maliny

Jednou z těchto potravin jsou i obyčejné maliny. Studie dokazují, že pomáhají našemu tělu spálit více kalorií, a tak i zbavit se nadváhy rychleji.

Zdroj: Mayo ClinicExpress

KAM DÁL: Spánek: S usínáním vám pomůže jedna běžná aktivita.

reklama
#praktické rady #životní styl #obezita #hubnutí #dieta #tuk #jídelníček #nadváha

To nejzajímavější do Vašeho e-mailu

reklama
Máte zajímavou informaci? Chcete spolupracovat?
Kontaktujte šéfredaktora Martina Chalupu: chalupa@ctidoma.cz

© Centa, a.s.
Jakékoli použití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího užití a zpřístupňování textových či obrazových materiálů bez písemného souhlasu společnosti Centa,a.s. je zakázáno. Čtenář svým přihlášením do jakékoli soutěže na našem webu dává souhlas s tím, že v případě, že se stane výhercem této soutěže, může být jeho jméno na webu publikováno. Centa, a.s. využívala licenci ČTK a využívá fotografie z Depositphotos.