Propojení bude, nebude. Aktuálně možná bude
Jízdenka z Kladna do Prahy, která by platila i pro další cestu MHD. O lákavé možnosti, která by pomohla ušetřit spoustě Kladeňáků, kteří např. dojíždějí do Prahy do práce, jsme poprvé informovali na začátku října. Ředitel ROPIDu Petr Tomčík tehdy sliboval úsporu až 16 Kč na jednu cestu a 9 tisíc za rok.(Psali jsme ve článku Doprava mezi Kladnem a Prahou: Ušetříme a zmizí duplicitní spoje?).
Před více než měsícem vydalo město Kladno prohlášení. Nechalo si zpracovat finanční analýzu a návrh smetlo ze stolu. Primátor Milan Volf viděl problém v tom, že by se kladenští dopravci museli řídit pražskými tarify. (Více ve článku Jízdenka z Kladna do Prahy, která by platila i pro pražskou MHD, nebude.)
Nyní se ukázalo, že nejen cestující, ale také Praha a ROPID stojí o propojení kladenské městské a pražské integrované dopravy. Za primátorem Volfem se vypravili ředitel ROPIDu Petr Tomčík a radní pro dopravu Petr Dolínek.
„Prozatím jsou výsledky velmi pozitivní, ROPID, jako organizátor pražské dopravy, pochopil naše podmínky. Kladnu se otevřely možnosti, jak zlepšit dopravu ve městě, a to i s finančními benefity pro cestující,“ prohlásil po schůzce kladenský primátor. Zároveň připomenul, že s jízdným za korunu pro děti, mládež a seniory od letošního září se počítá bez ohledu na výsledek jednání.
Čtěte také: ROPID vyhověl stížnosti občanů
Na integraci dohlédne tým odborníků
Více primátor neprozradil. Zapojení totiž nebude jen tak. Obě města proto vytvoří tým odborníků, kteří odladí všechny technické, legislativní a finanční detaily. „Vedení města pověřilo tímto úkolem jednak radního pro rozvoj města Ing. arch. Ondřeje Ryse, který se problematikou kladenské městské hromadné dopravy dlouhodobě intenzivně zabývá, součástí expertní skupiny bude i vedoucí odboru dopravy a služeb Tomáš Fujan,“ uvedla tisková mluvčí města Lenka Růžková. „Dále vedení města doporučilo do týmu přizvat i zástupce dosavadního dopravce zajišťujícího městskou hromadnou dopravu v Kladně.“