Kadeřávek má skvělé zdravotní benefity. Připravte si z něj křupavou svačinku

Z kadeřávku si můžete jednoduše připravit lahodnou svačinku k televizi
  |   zajímavost

Tato oblíbená zelenina má celou řadu zdravotních benefitů, mezi které patří mimo jiné i posílení imunity a snížení rizika vzniku srdečních onemocnění. Navíc si z něj můžete připravit celou řadu lahodných pokrmů, nejde pouze o saláty.  

Kadeřávek je králem listové zeleniny, je totiž nabitý živinami a patří mezi jedno z nejzdravějších jídel na světě. Obsahuje mimo jiné vitamíny A, K, C, B6, B1, B2, B3, mangan, vápník, měď, draslík, hořčík, železo a fosfor, jak na svém webu uvádí Healthline.

Bohatý zdroj antioxidantů

Kadeřávek obsahuje velké množství antioxidantů, mezi které patří vitamín C, flavonoidy a polyfenoly.

Všechny tyto látky mají silné antioxidační schopnosti a chrání buňky v našem těle proti oxidačnímu poškození volnými radikály. Tento druh poškození buněk totiž může vést ke vzniku hned několika vážných zdravotních stavů a dokonce může i urychlit stárnutí, jak dokazují studie.

Látky s antioxidačními účinky obsažené v tomto druhu zeleniny mají mimo jiné také protizánětlivé, protirakovinné a antivirové účinky, jak dokazují výzkumy.

Snížení vysoké hladiny cholesterolu v krvi

Pravidelná konzumace kadeřávku vám může pomoci mimo jiné také snížit vysokou hladinu cholesterolu v krvi a zároveň tak snížit i riziko vzniku srdečních onemocnění, jak dokazují studie. Kadeřávek totiž obsahuje vysoké množství sekvestrantů žlučových kyselin, které nám pomáhají snížit celkové množství cholesterolu v krvi.

Zdroj vitamínu K

Kadeřávek je jedním z nejbohatších zdrojů vitamínu K na světě. Vitamín K je pro správné fungování našeho organismu naprosto nezbytný, je zásadní mimo jiné i pro srážení krve.

Vitamín K se rozděluje na dva druhy, na vitamín K1 a K2.

Kadeřávek obsahuje vitamín K1, který nám pomáhá s prevencí vzniku srdečních onemocnění a osteoporózy, jak dokazují výzkumy. Vitamín K2 podporuje budování kostí v těle a předchází kalcifikaci krevních cév, jak na svém webu uvádí News Medial.

Křupavá svačinka

Z tohoto druhu zeleniny si navíc během několika minut můžete připravit lahodnou křupavou svačinku k televizi.

Stačí jen nakrájet či natrhat listy kadeřávku na menší kousky, osolit je a opéct je dokřupava na malém množství olivového oleje.

Zdroj: Healthline, News Medical

KAM DÁL: Potraviny, které vás zahřejí: V chladném počasí vsaďte na banán, kmín a další.