Otevření Hornbachu byla událost. Kdo přišel ve starých montérkách, dostal nové. Takové štěstí mělo 300 montérek. Navíc se soutěžilo o 200 000 korun. Ve hře bylo 120 cen, třeba elektrický šroubovák.
Hobby market je stále celkem nový fenomén pro české kutily. Kam se tento obchodní formát vyvíjí? A má prostor na českém trhu? Vyplatí se v něm nakupovat? A kdo je vlastně cílovým zákazníkem? A kdo v Hornbachu pracuje?
Stavebniny versus „hobby market“
Češi bývali zvyklí nakupovat v pultových prodejnách. Pak se přeorientovali na samoobsluhy a dnes nedají dopustit na „své“ hypermarkety a supermarkety. V hypermarketech nakupuje 47 % lidí, v malých prodejnách jen 12 %. Mluvíme o potravinách.
Pokud se jedná o vrtačky, květináče, záclony, cihly nebo dlaždičky, nakupovali jsme je v Kovomatech a stavebninách a zahradních centrech. A dnes je můžeme koupit pod jednou střechou. Dokonce i v e-shopu a nechat si je přivést.
Stavebniny a zahradní centra stejně jako nezávislé železářské obchůdky stále existují. Proč tedy chodit do Hornbachu? Co tím zákazník získá? Pro koho Hornbach je?
Češi rádi hypermarkety
V Čechách se prosadil (podle abecedy) Bauhaus, Baumax, Hornbach, Obi a některé národní značky. Ze stejných důvodů jako třeba Tesco nebo Billa. Nákup pod jednou střechou, akční nabídky, široký sortiment levně se tvářícího zboží.
Hornbach je hypermarket, i když specifický, v jeho letácích nenajdete cenové akce. Hornbach vsadil na vtipnou reklamu, hlásá kvalitu obsluhy a projekty. Hornbach není lídr v počtu obchodů, ale jeho markety vykazují největší obraty z DIY (Do It Yourself – udělej si sám) obchodů. Leták Hornbachu si stáhnete zde.
Jedinečný e-shop
V elekro zboží je už běžné, že obchody mají e-shopy, kde nakoupíte za stejnou cenu, a kde možná vidíte i širší sortiment než v prodejně. U hobbymarketů to tak zatím není, ale bude. Hornbach je právě tady napřed.