Budou se valit kamiony středem obcí východně od Prahy? Úvaly se brání

Prázdnou Jižní spojku vidíte málokdy...
  |  

Praha zakázala vjezd kamionů na Jižní spojku. Někudy ale jezdit musí a obce na východ od Prahy se obávají, že to bude jejich středem. Vhodná objízdná trasa pro těžká a velká auta prý totiž prakticky neexistuje... 

Pražští radní schválili záměr zákazu vjezdu kamionů do hlavního města, omezení by mělo platit pro vozidla delší než 12 metrů už od začátku roku 2017. To sice vítají Pražané, méně již obce, které leží východně od Prahy a které se obávají, že kamiony budou volit objízdnou trasu přes silnici II/101 nebo komunikace třetí třídy, které tudy vedou.

 

Chybí část obchvatu Prahy

Negativní dopad jízdy kamionů po Jižní spojce zná asi každý. Zejména kolem páté hodiny odpolední je průjezd touto komunikací čiré zoufalství. Pokud zde náhodou havaruje kamion, je cesta na několik hodin neprůjezdná. Co by se ale stalo, pokud by se kamiony ze spojky odklonily? Podle starosty Úval Petra Boreckého prý neexistuje objízdná trasa: "Rozhodnutí Prahy vnímáme spíše jako zoufalou snahu upozornit vládu ČR na neudržitelnost neustálého odkládání realizace východní části obchvatu Prahy v úseku Modletice - Běchovice spolu s navazující přeložkou silnice I/12. Rozhodně se podle našeho názoru nejedná o realizovatelný plán," uvádí starosta.

 

Trasa nemá kapacitu a vede středem obcí...

Objízdná trasa ve stávající podobě je prý nemožná, musela by vést obcemi a narážela by na množství omezení a také na kapacitu silnice, která je již nyní zaplněna: "Na silnici II/101 by se muselo přesunout až 11 tisíc kamionů denně. Zejména v úseku mezi Říčany a Jirny je několik míst, kde by se kamiony fyzicky prakticky nebyly schopny vyhnout (zatáčka na hrázi rybníka za Slušticemi, zatáčka v Křenicích nebo zatáčka v Jirnech) nebo tam ani nemohou vjet (například oblast propustku v Jirnech, kde je tonáž vozidel kvůli jeho havarijnímu stavu omezena na 3,5 tuny)."

 

Zákaz prý nelze realizovat

Silnice prochází středem hned několika obcí, případně obytnými zónami, nebo je vedena hned vedle, hrozí tedy kolize s chodci. Podle zástupců Úval nemůže Praha tento zákaz nikdy naplnit: "Rozhodnutí vnímáme jakou zoufalý apel na vládu ČR, aby konečně řešila neudržitelnou situaci vznikající neustálým odkládáním dostavby východní části pražského obchvatu a přeložky silnice I/12."


To nejzajímavější do Vašeho e-mailu

Přihlášení k odběru newsletteru